۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
۳۰ شرکت تعاونی مازندران محصولات خود را صادر کردند
مدیرکل تعاون مازندران:

۳۰ شرکت تعاونی مازندران محصولات خود را صادر کردند

ساری- باقری، مدیرکل تعاون مازندران میزان صادرات بخش تعاون استان طی دو سال جاری را ۸۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ۳۰ تعاونی محصولات خود را صادر کردند.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به صادرات بخش تعاون ارزش آن طی دو سال گذشته را ۸۴ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این کالاها و محصولات توسط ۳۰ شرکت تعاونی به کشورهای خلیج فارس، روسیه و عراق صادر شده است.

وی کالاهای صادراتی را شامل ماهیان خاویاری، چیپس، میوه، گل و گیاه ذکر کرد و گفت: همچنین طی دو سال گذشته ۶۰ طرح تعاونی با ۱۴۰ نفر اشتغال افتتاح شده است.

وی با عنوان این که در حوزه مسکن در دوره دو دولت گذشته هفت هزار و ۱۲۱ تعاونی مسکن مهر خود مالکی افتتاح شده بود، افزود: این میزان طی فعالیت دوساله دولت به هفت هزار و ۸۵۰ واحد مسکن رسید.

باقری با اشاره به رونمایی سند تعاون افزود: اقتصاد کشور از سه بخش تعاونی، خصوصی و دولتی برخوردار است و قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم تعاون در اقتصاد به ۲۵ درصد برسد که متأسفانه مغفول مانده بود.

مدیرکل تعاون مازندران یادآور شد: سهم تعاون طی دولت قبل ۳.۵ درصد بود که دو سال گذشته این سهم رشد داشت و به ۷.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌ ها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعاون گسترش تعاون و مشارکت عمومی آن را از جمله تأکیدات بیان کرد و گفت: راه نجات اقتصاد کشور اقتصاد تعاونی است و شکل‌ گیری تشکل‌ ها بهترین راه مردمی‌ سازی اقتصاد است.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha