۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
توجه ویژه به اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه ۱۴۰۳
در دیدار وزیر بهداشت با رئیس سازمان برنامه مطرح شد

توجه ویژه به اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه ۱۴۰۳

مسائل و اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان برای پیش‌بینی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تشریح شد.

به گزارش بازار، داود منظور در این دیدار بر توجه به منابع مورد نیاز برای اجرای طرح سلامت خانواده از محل ظرفیت‌های موجود قانون بودجه و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد و گفت: با توجه به ضرورت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی عمومی، لازم است ردیف‌های اعتباری مربوطه به‌ صورت ۱۰۰ درصدی و کامل تخصیص یابد.

منظور سپس افزود: با هدف بهبود وضعیت معیشتی دانشجویان دوره‌های کارورزی و رزیدنتی پزشکی، در سال آینده منابع مورد نیاز در قالب ایجاد ردیف خاص پیش‌بینی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه خواستار ابلاغ به‌ موقع تخصیص ردیف‌های درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها، مالیات ارزش افزوده سلامت و مصدومان ترافیکی شد.

بر پایه این گزارش، «بهرام عین‌اللهی» نیز گزارشی از اجرای طرح سلامت خانواده با رویکرد پیشگیری و کنترل و شناسایی انواع بیماری‌ها ارائه داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این طرح، هر فرد ایرانی دارای یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد بود که همه مشخصات، سوابق بیماری و مراجعات آن فرد به مراکز بهداشتی و درمانی در آن درج می‌شود.

عین‌اللهی‌ در ادامه افزود: این طرح تاکنون در ۹۳ شهر بالای ۲۰ هزار نفر با مجموع ۹ میلیون نفر جمعیت و با محوریت مراکز بهداشتی، در حال انجام است.

در ادامه این نشست، برنامه‌ها و اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی و نیازهای زیرساختی و تجهیزات مورد نیاز تشریح شد.

همچنین مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۲۵۴٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha