۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
ایلام نیازمند صنایع تبدیلی است/ تلاش برای ایجاد بازارچه جدید مرزی
استاندار ایلام:

ایلام نیازمند صنایع تبدیلی است/ تلاش برای ایجاد بازارچه جدید مرزی

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام نیازمند صنایع تبدیلی است، گفت: در سال جهش تولید ایجاد بازارچه جدید مرزی در استان ضروری است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح دوشنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت در محل استانداری ایلام با اشاره به اینکه استان دارای ظرفیت های بزرگ در حوزه مرزی است، افزود: تلاش های بسیار خوبی برای توسعه بازارچه های مرزی در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت های استان ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران بوده که هم اکنون این طرح در مجلس است و  در صورت تصویب نهایی اثرات بسیار زیادی بر اقتصاد استان خواهد گذاشت.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های بزرگ در بخش کشاورزی استان، افزود:همکاری صنعت و کشاورزی برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان ضروری است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم، همراهی صنعت در حوزه‌ کشاورزی باعث جهش تولید در هر دو حوزه می شود و تکمیل زنجیره‌ تولید به اشتغال و رونق تولید در استان کمک می کند.

سلیمانی دشتکی با اشاره مشکل تورم و گرانی در استان، افزود: کنترل و تنظیم بازار و مبارزه با گرانفروشی یکی دیگر از اولویت های مهم استان است و ما باید از تمامی ابزارهای قانونی برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی استفاده کنیم و در این زمینه صمت استان نیز وظیفه ای خطیر دارد.

معاون امور مجلس و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: ایلام با توجه به مرزی بودن و مرز مهران از فرصت های بسیاری خوبی در حوزه بازرگانی و صادرات برخوردار است.

صدرالله دولت افزود: باید در این زمینه با حرکت جهادی به سمت جهش تولید در استان حرکت کرد.

در پایان این مراسم از زحمات یارالله نصیری مدیر اسبق صمت استان تقدیر شد و رضا محمدرحیمی به‌عنوان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان منصوب شد.

کد خبر: ۲۵٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha