۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران شمال تا دو هفته آینده
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه آزادراه تهران شمال تا دو هفته آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ۲۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبار مسیر رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال باقی مانده است، گفت: ۵۰درصد آنچه تعهد دولت است، معادل ۵۰۰ میلیارد تومان تا دو هفته آینده به پروژه تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار بازار محمد باقر نوبخت صبح امروز در بازدید از آزادراه تهران شمال که به همراه وزیر راه و شهر سازی و رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت، اظهار کرد: بهار سال گذشته در بازدید از قطعه اول تلاش بر این بود که این قطعه در سال ۹۸ به بهره برداری برسد که محقق شد.

وی افزود: قطعه دوم حدود ۲۲ کیلومتر و شامل ۱۶ کیلومتر تونل و مابقی پل است.

به گفته نوبخت این قطعه حدود ۳ هزار میلیارد منابع مالی نیاز  دارد که تا کنون ۹۰۰ میلیارد  تومان به صورت مشترک با بنیاد مستضعفان‌ پرداخت شده است.

نوبخت مهمترین بخش قطعه دو را  تونل البرز عنوان‌کرده وگفت:  این تونل به طول ۶۴۰۰ متر است که می تواند تا بهار سال ۱۴۰۰ با توجه به تعهدات صورت گرفته به بهرداری رسد.

وی افزود: منابع مالی دولت محدود است ولی سازمان برنامه و بودجه طرح ها را با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته اولویت بندی کرده و با تکمیل سرمایه گذاری ها طرح ها را مورد بهره برداری قرار می دهد.

وی ادامه داد:  با افتتاح قطعه اول تقریبا مسیر از تهران به مازندران ۲ ساعت کوتاه شده و این قطعه نیز عبور و مرور را بسیار تسهیل می کند.

کد خبر: ۲۵٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha