۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
تمامی وعده‌ها به کسبه تنها روی کاغذ بوده است
اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران تاکید کردند

تمامی وعده‌ها به کسبه تنها روی کاغذ بوده است

نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات اصناف تهران، با حضور اعضای هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران، مقامات نظامی و جمعی از مسئولان و نمایندگان مراکز و سازمان های مختلف دولتی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات اصناف تهران همزمان با روز ملی اصناف، با حضور ریاست و اعضای هئیت رئیسه اتاق اصناف تهران، مقامات نظامی و جمعی از مسئولان و نمایندگان مراکز و سازمان های مختلف دولتی از جمله سازمان مالیات، مرکز امور اصناف و بازرگانان و بیمه در سالن همایش های این اتاق برگزار شد.

در این مراسم که سردار علی خلیلی، جانشین قرارگاه ثارالله(ع)، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با ویروس کرونا تهران، سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس، محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی، محمد محمدی، مشاور معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی و جمشید گلپور، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان، سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی فاتب، سرهنگ مجید طلوعی، رئیس بسیج اصناف تهران بزرگ و محمد رضا نوری مدیرکل مالیاتی استان تهران حضور داشتند به مشکلات اصناف و کسبه پس از شیوع بحران کرونا پرداخته شد و برای حل آنها راه‌حل‌های متعدد بیان شد.

اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در این مراسم تاکید کردند تمام وعده‌های داده‌شده به اصناف تنها بر روی کاغذ بوده و تاکنون معافیت و تسهیلات عملی از سوی سازمان امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و به طور کلی دولت شاهد نبوده‌اند.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در بیانات خود به قول‌هایی که به اصناف داده شده اما به آن عمل نشده اشاره کرد و گفت: کرونا آسیب‌های مختلفی به اصناف وارد کرد که در چهار رسته شغلی توزیعی، خدماتی و تولیدی، خدماتی قابل مشاهده است. برخی صنوف در پرداخت مالیات مشکل دارند، برخی از آنها تنها به اندازه ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند و توقع دارند برمبنای کارکرد خود مالیات و بیمه را بپردازند.

فراهانی یادآور شد: چهل‌ویک سال است که از انقلاب می‌گذرد. در دوران دفاع مقدس و تمام بلایای طبیعی، اصناف پای کار بودند بدون اینکه کسی به آنها تکلیف کند. امام خمینی(س) فرمودند: «اصناف، بازوان ستبر انقلابند. » این سخن برای امروز ما بود چون اصناف جایگاهی برای پذیرش افراد مختلف هستند. اگر کمک‌ها نرسد و اصناف به مشکل برخورند و بیکار شوند، چه کسی می‌خواهد عواقب آن را پاسخ بدهد؟ پرداخت حق بیمه وظیفه است به شرط اینکه واحد صنفی درآمد داشته باشد. به جز آسیب در کرونا، باید به قانون نظام صنفی اشاره کنیم که مجریانی جز اصناف دارد چراکه روسای اتحادیه‌ها مدام دنبال رفع موانع هستند.

وی در بیان انتظارات اصناف گفت: کسبه انتظار دارند در اصل مالیات، جرائم مالیاتی و مالیات بر ارزش‌افزوده برای آنها بخشودگی در نظر گرفته شود. ماده ۱۸۶ قانون مالیت‌های مستقیم تمدید شود و در حوزه تامین اجتماعی برای آنها معافیت‌هایی در نظر بگیرند.

همچنین ابراهیم درستی، نماینده سرپرست وزارت صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران در ادامه تصریح کرد: ما دلسوز هستیم. وظیفه داریم مسائل را بگوییم چون می‌خواهیم معضلات را حل کنیم.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با تاکید بر تمام خدمات و جانفشانی های اصناف در زمان شیوع ویروس کرونا افزود: آن زمان که پس از شیوع کرونا گفتند برای حفظ مسائل بهداشتی؛ اصناف، کسب‌وکار خود را تعطیل کنند آنها این کار را انجام دادند تا سلامت جامعه حفظ شود حالا انتظار دارند با توجه به شرایط اقتصادی که دارند بخشودگی‌هایی برای آنها لحاظ شود.

در این مراسم سردار علی خلیلی، جانشین قرارگاه ثارالله با تاکید بر اینکه خواسته‌های مطرح شده بحق است، گفت: سازمان مالیات و تامین اجتماعی اختیاراتی دارند. یک سری مشکلات برای همه اتحادیه‌ها وجود دارد و بخشی از مسائل آنها اختصاصی است که باید بیان شود تا تدابیر لازم اتخاذ شود.

همچنین محمدرضا کلامی، معاون سرپرست وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: صنوف ما در مقابله با کرونا کاری کردند که در هیچ جای دنیا انجام نشد و همه به آن واقف هستند.

در ادامه این نشست، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این سازمان با تمدید ماده ۱۸۶ مخالفتی ندارد اما این کار نیاز به تصویب قانونی دارد. همچنین این سازمان طوری برنامه‌ریزی کرده که اگر یک واحد صنفی مالیات را پرداخت کند، مورد بخشودگی قرار گیرد و به صنوف آسیب‌دیده برای پرداخت مالیات، فرصت بیشتری داده شود.

محمد محمدی، مشاور معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز درباره معافیت‌های بیمه گفت: درصورتی این امکان فراهم می‌شود که دولت امکاناتی را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد.

کد خبر: ۲۵٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha