۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
حجم تجارت ایران و ازبکستان به ۲۴۰ میلیون دلار در ۷ ماه رسید

حجم تجارت ایران و ازبکستان به ۲۴۰ میلیون دلار در ۷ ماه رسید

حجم تجارت ایران و ازبکستان در ۷ ماه از سال جاری به ۲۴۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، ‌سفر رئیس جمهور به دو کشور ازبکستان و تاجیکستان نشان دهنده این است که توسعه روابط تجاری بین این کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آمار رسمی گمرک نشان می‌دهد در ۷ ماه سال جاری ۲۷۹ هزار و ۷۷۵ تن کالا از ایران به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار به ازبکستان صادر شده است، همچنین در این مدت ۳۴ هزار و ۵۵۹ تن کالا از ازبکستان به مقصد ایران و به ارزش ۵۱ میلیون دلار وارد شده است. بنابراین حجم تجارت ایران و ازبکستان در ۷ ماه سال جاری به ۲۴۰ میلیون دلار رسیده است.

همچنین در سال گذشته در مجموع ۲۱۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از ایران به ازبکستان صادر شده بود و در همین مدت ۱۹ هزار و ۷۰۲ تن کالا از ازبکستان به ایران وارد شده بود که ۴۴ میلیون دلار صرف واردات آن شده بود.

۵ قلم اول کالاهای صادراتی ایران به ازبکستان شامل کامپاند پلی اتیلن ویژه روکش سیم و کابل، پلی اتیلن گرید فیلم، پلی اتیلن خطی، پسته با پوست تازه و یا خشک و هیدرو اکسید سدیم جامد بوده است.

همچنین ۵ قلم اول کالاهای وارداتی ایران از ازبکستان شامل نخ یک لا از الیاف شانه‌زده، جو به استثنای بذر، کلروپتاسیم، لوبیا چیتی و نخ از پنبه برای دوخت بوده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha