۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است
نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور:

۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است

زنجان-نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور،گفت: بیش از ۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است و این بناها پایداری و مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی را ندارند.

به گزارش خبرنگار بازار،سیدعلی باب‌الحوائجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: بیش از ۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است و این بناها پایداری و مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی را ندارند.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۲ درصد جمعیت کشوردر محدوده بافت فرسوده زندگی می کنند و بیش از دو میلیون بنای ناپایدار فاقد هر گونه سازه بتنی در کشور وجود دارد که باید در سریع ترین زمان ممکن بازسازی شود.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور، یاد آورشد: برای شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند ابزارهای مناسبی هستیم و نوسازی بافت‌های فرسوده به تنهایی از توان دولت و شهرداری‌ها خارج است.

باب الحوائجی گفت: همچنین از سوی دیگر دولت باید فضای اعتماد بین مردم و سازندگان را فراهم کند، در سند تحول دولت مردمی سیزدهم، نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی جزء یکی از چهار اولویت اصلی قلمداد شده است، در این سند به صورت راهبردی بیان شده که نوسازی محله‌ای و اصلاح محله باید با حمایت ویژه از توسعه‌گران و نهادهای واسطه بین مردم و دولت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری است ،ابراز داشت: متقاضیان می‌توانند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساخت در این بسته‌های تشویقی استفاده کنند و بسته تشویقی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران اقدامی موثر برای احیای بافت‌های فرسوده شهری است و باید تلاش شود بسته های تشویق در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور، تاکید کرد: حفظ جان ساکنین بناهای غیر مقاوم یکی از اولویت‌های اصلی دولت است و در این راستا دولت سیزدهم ارائه بسته‌های تشویقی و مردمی سازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده به مثابه تیری است با چند نشان که در وهله اول باعث کاهش بناهای ناپایدار و به طبع آن ارتقای حفظ جان هموطنانمان در این محدوده‌ها می‌شود که این خود ضرورت اصلی در این حوزه است.

کد خبر: ۲۵۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha