۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
اخذ شناسه سلامت برای صادرات محصولات کشاورزی الزامی است
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

اخذ شناسه سلامت برای صادرات محصولات کشاورزی الزامی است

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کشاورزان استان بوشهر برای عرضه محصولات تولیدی خود در بازارهای داخلی و خارجی باید کد شناسه سلامت دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین صبح چهارشنبه در نشست هماهنگی خرید توافقی خرما اظهار داشت: استان بوشهر قطب بزرگ تولید خرما در کشور محسوب می شود و در دو سال اخیر برای بازاریابی داخلی و خارجی این محصول و همچنین خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی، پیگیری های متعددی انجام شده است.

وی از برپایی نمایشگاه ملی خرما با حضور ۷۰ شرکت داخلی در نمایشگاه بین المللی بوشهر خبر داد و افزود: در این نمایشگاه، صنایع خرما و ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی و فرآوری و سایر محصولات مرتبط با نخل و خرما عرضه می شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت شناسه سلامت محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: اخذ شناسه سلامت برای صادرات محصولات کشاورزی استان بوشهر الزامی است.

باستین یادآور شد: کشاورزان استان بوشهر برای عرضه محصولات تولیدی خود در بازارهای داخلی و خارجی باید کد شناسه سلامت دریافت کنند.

وی با اشاره به تمدید زمان شناسه در سامانه " سماک" بر مشارکت همه کشاورزان استان در ثبت تولیدات خود در این سامانه تاکید کرد.

باستین با اشاره به تمدید زمان ثبت نام و درخواست برای دریافت کد شناسه گفت: با مصوبه اخیر سازمان حفظ نباتات کشور، زمان اخذ شماره شناسه( QRcode) تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تمدید شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ادامه حضور محصولات کشاورزان استان بوشهر در بازارهای داخلی و خارجی را مشروط به اخذ گواهی ارتقاء سلامت محصولات خود دانست و ابراز داشت: انتظار داریم کشاورزان استان به موقع برای ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند، چرا که پیامدهای منفی ناشی از عدم ثبت نام بر عهده کشاورزان خواهد بود بخاطر اینکه اطلاع رسانی کافی در این راستا انجام شده است.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha