۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
غفلت مسکن ملی از موضوع بهینه سازی مصرف انرژی| چرا از تعداد طبقات پروژه ملی کاسته شد؟
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران مطرح کرد

غفلت مسکن ملی از موضوع بهینه سازی مصرف انرژی| چرا از تعداد طبقات پروژه ملی کاسته شد؟

رئیسی نژاد، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: به دلیل تسریع و تعجیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن می توان گفت که موضوع انرژی در این پروژه ها مغفول مانده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: امیر افشین رئیسی نژاد در ﻧﺸﺴﺖ کمیته فنی ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯی ﻭ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩی ﺍﻧﺮژی کمیسیون ﺍﻧﺮژی ﺍﺗﺎﻕ ﺍﯾﺮﺍن با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی اقدامات مثبت خوبی صورت گرفته است و نمی توان آنرا به طور کامل زیر سوال برد گفت: بنده شخصا به عنوان تایید کننده طرح معماری در بسیاری از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن حضور داشته ام، بر این باورم که این امکان وجود داشت که اقدامات مثبت تری در این پروژه انجام داد.

دولت وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را داده است که از این تعداد سهم استان تهران ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن است

وی ادامه داد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را داده است که از این تعداد سهم استان تهران ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن است اما باید سوال کرد که آیا در این طرح عجله شده است و مبحث صرفه جویی انرژی در آن پیاده شده است؟

عجله دولت در تسریع و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سبب شده است که مبحث صرفه جویی مصرف انرژی در ساخت این واحدها مغفول واقع شود

رئیسی نژاد با تا کید بر اینکه عجله دولت در تسریع و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سبب شده است که مبحث صرفه جویی مصرف انرژی در ساخت این واحدها مغفول واقع شود خاطر نشان کرد: نباید فقط به فکر افزایش آمار ساخت این واحدهای مسکونی باشیم، بلکه باید به موضوع انرژی هم توجه کنیم. چرا که موضوع انرژی یکی از موارد مهم و اثرگذار در ساختمان سازی و کیفیت ساخت است.

وی تاکید کرد: مصرف انرژی در بسیاری از موارد عام، موضوعیت پیدا می کند و به حدی مهم است که بر مسایلی نظیر انرژی و اشتغال تاثیر گذار است. بنابراین نباید در طرح نهضت ملی مسکن صرفا به فکر افزایش آمار ساخت واحدها باشیم، بلکه لازم است که به موضوع انرژی در این واحدها نیز توجه شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: البته این اظهار نظر به این مفهوم نیست که اقدام مثبتی در طرح نهضت ملی انجام نشده است، اما به دلیل تسریع و تعجیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، متاسفانه موضوع انرژی در این پروژه ها مغفول مانده است.

بخش های زیادی از اراضی اطراف شهر تهران واقع در شهرستانهای جنوبی و شرقی، درحال تبدیل شدن به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است و از دیگر سو، شاهد آن هستیم در برخی دیگر از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن با هدف کاهش هزینه های ساخت نظیر آسانسور، از تعداد طبقات کاسته شده است

وی یادآوری کرد: با توجه به این امر در کمیسیون ماده ۵، در کمیسیون های زیربنایی، بخش های زیادی از اراضی اطراف شهر تهران واقع در شهرستانهای جنوبی و شرقی، درحال تبدیل شدن به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است و از دیگر سو، شاهد آن هستیم در برخی دیگر از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن با هدف کاهش هزینه های ساخت نظیر آسانسور، از تعداد طبقات کاسته شده است.

بعضا کنترل فضاهای مشاع، نسبت به فضاهای محیط با هدف کامل تر شدن ساخت و سازها در بخش هایی از طرح نهضت ملی مسکن الزام آور نشده است

رئیسی نژاد اذعان داشت: همچنین بعضا کنترل فضاهای مشاع، نسبت به فضاهای محیط با هدف کامل تر شدن ساخت و سازها در بخش هایی از طرح نهضت ملی مسکن الزام آور نشده است.

وی افزود: امیدواریم که با کمک وزارت راه و شهرسازی انبوه سازان و تمامی دست اندرکاران، نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی در روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۲۵۴٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha