۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
ادامه جنگ در خاورمیانه اقتصاد جهان را دچار صدماتی جدی خواهد کرد
دو تن از بزرگان وال استریت:

ادامه جنگ در خاورمیانه اقتصاد جهان را دچار صدماتی جدی خواهد کرد

دو تن از کارشناسان ارشد وال استریت نسبت به ادامه تنش و درگیری در خاورمیانه و مضرات ناشی از آن برای اقتصاد جهان هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دو تن از کارشناسان ارشد وال استریت نسبت به ادامه تنش و درگیری در خاورمیانه و مضرات ناشی از آن برای اقتصاد جهان هشدار دادند.

بر اساس این گزارش، «لری فینک» مدیر اجرایی بزرگترین صندوق سرمایه گذاری وال استریت یعنی «بلک راک» طی سخنانی تاکید کرد که تنش های به وجود آمده در سرزمین های اشغالی و اوکراین با توجه به ضعف فعلی اقتصاد جهانی می تواند صدماتی جبران ناپذیر به اقتصاد تمامی دنیا وارد آورد.

وی تاکید کرد: خطرات ژئوپلیتیکی بخش عمده ای از زندگی ما را در بر گرفته اند. ما شاهد افزایش ترس و کاهش امید در سطح جهان هستیم. افزایش این ترس منجر به کاهش مصرف و خرج کردن پول خواهد شد. به همین دلیل، ترس در بلند مدت نهایتا منجر به ایجاد رکود اقتصادی شده و اگر این رکود به عنوان مثال در اروپا افزایش یابد، به آمریکا نیز سرایت خواهد کرد.

در همین حال، «جیمی دایمن» مدیرعامل بانک مشهور جی پی مورگان نیز جنگ در اوکراین و خاورمیانه را منجر به ایجاد فضای ترس و شرایطی نامعلوم خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنچه در محیط ژئوپلیتیکی جهان در حال وقوع است؛ مهمترین تهدید برای آزادی، دموکراسی، امنیت غذایی، انرژی و بحران مهاجرت است.

لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان بازار انرژی نیز پیش بینی کرده اند که در صورت ادامه جنگ در سرمزنین های اشغالی و کشیده شدن آتش جنگ به نقاط دیگر منطقه، قیمت نفت می تواند تا ۱۵۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش یابد.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha