۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کاهش قیمت طلای جهانی

کاهش قیمت طلای جهانی

پایان یافتن نزول ۶ ماهه ارزش دلار در روز سه‌شنبه با اصلاح مواجه شد و طلای جهانی در مسیر کاهشی قرار گرفت.

به گزارش بازار، نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی(ساعت ۷:۳۰ IRST)، با افت ۰.۶ درصدی، در قیمت ۱۹۷۲.۸ دلار معامله شد. امروز، بازار آتی طلای جهانی نیز با کاهش ۰.۵ درصدی به قیمت ۱۹۷۹.۴ دلار به ازای هر انس رسید.

پس از کاهش متوالی ارزش دلار و رسیدن به حداقل ارزش خود در ۶ هفته اخیر، ارزش دلار نسبت به سایر ارز ها به میزان ۰.۱ درصد تقویت شد و در پی آن طلا را برای نگهدارندگان سایر ارزها گرانتر کرد. نرخ بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله در محدوده ۴.۶ درصدی قرار دارد.

سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی روز چهارشنبه و پنج‌شنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هستند تا مشخص شود هنوز ذهنیت اهمیت کمتر مضرات انبساط پولی در ازای کاهش بیکاری از اجلاس سیاستی گذشته فدرال رزرو وجود دارد.

لیسا کوک، عضو شورای حکام فدرال رزرو، در روز سه‌شنبه عنوان کرد که امیدوار است نرخ بهره هدف کنونی بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ تورم تا هدف ۲ درصدی کفایت کند.

با این حال نیل کشکری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، گفت: کنترل تورم اقدامات گسترده‌تری از سوی فدرال رزرو را می‌طلبد.

بازار قرارداد های آتی انتظار دارد تا ژوئن آینده، نرخ استقراض شبانه فدرال رزرو بالای ۵ درصد قرار داشته باشد.

گرچه طلا به عنوان یک پوشش ریسک در برابر تورم دیده می‌شود، اما افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند از جذابیت دارایی های بدون بهره بکاهد.

لازم به ذکر است، بزرگترین صندوق پشتوانه طلای قابل معامله در بازار، SPDR Gold Trust، افزایشی ۰.۵ درصدی را تجربه کرد و از حجم ۸۶۳.۲ تن در روز دوشنبه به ۸۶۷.۶ تن در سه‌شنبه صعود کرد.

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۱.۱ درصدی به ۲۲.۹ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با افت ۲.۵ درصدی در قیمت ۹۰۷.۸ دلار معامله شد.

کد خبر: ۲۵۴٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha