۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
۸۱۷ هکتار از اراضی ملی همدان با همکاری دستگاه قضایی رفع تصرف شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۸۱۷ هکتار از اراضی ملی همدان با همکاری دستگاه قضایی رفع تصرف شد

همدان - مدیر کل منابع طبیعی وآ بخیزداری استان همدان گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم یگان حفاظت منابع طبیعی ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی همدان با همکاری دستگاه قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان؛ اسفندیار خزایی عنوان کرد: با توجه به تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال، برخورد با متصرفین و متخلفین اراضی منابع طبیعی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به این اراضی، اظهار کرد: تشکیل تیم و اکیپ گشت و مراقبت و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است.

وی با بیان اینکه خط قرمز منابع طبیعی، خسارت به طبیعت است و با هر گونه تعرض در هر پست و مقامی که باشند برخورد جدی صورت می گیرد، گفت: انتظار داریم سایر دستگاه‌های مرتبط، مردم و مسئولین نیز با منابع طبیعی همکاری کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

مید کل منابع طبیعی استان همدان گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است و همه در حفظ این منابع ارزشمند باید مسئولیت پذیر و مشارکت داشته باشند.

وی خواستار حساس شدن عموم مردم نسبت به حفظ و نگهداری جنگل‌ها و مراتع شد و گفت: با تلاش مأموران منابع طبیعی و نیروی انتظامی ۷۴۰ هکتار اراضی منابع طبیعی و اراضی ملی تصرفی با حکم قضائی در سال گذشته از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی گفت:  امسال نیز در ماه های فروردین و اردیبهشت ۷۷ هکتار از اراضی تصرفی از ید متصرفین خارج و به بیت المال بازگردانده و۹۷ فقره پرونده تخلف در سطح ۲۳۲ هکتار تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد

کد خبر: ۲۵٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha