۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
«رکود» طلای اصفهان را آب می کند| خرید محصولات دست دوم در اولویت مردم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

«رکود» طلای اصفهان را آب می کند| خرید محصولات دست دوم در اولویت مردم

اصفهان - حبیب اللهی؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: چند سالی می شود که به دلایل مختلف از جمله رکود اقتصادی مردم کمتر به سمت خرید طلا می روند و بازار چار رکود شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، نگاهی گذرا به بازار طلای اصفهان نشان می دهد که این بازار در رکود به سر می برد و خریداران طلا ریزش محسوسی داشته اند.

در این ارتباط عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سوال که وضعیت طلا و داد و ستدها در این بازار سرمایه ای به چه شکل است اظهار داشت: چند سالی می شود که به دلایل مختلف از جمله رکود اقتصادی مردم کمتر به سمت خرید طلا می روند به این خاطر که این کالای سرمایه ای که مردم قبلاً به عنوان پس انداز از آن استفاده می کردند اکنون به قدری گران شده که از توان آنها خارج شده است.

ابراهیم حبیب اللهی در پاسخ به این سوال که مردم در این شرایط به سمت خرید طلای دست دوم روی آورده بودند و با برچیده شدن این موضوع ممکن است تعداد خریداران هم کمتر شود گفت: یکی از مشکلاتی که به شدت هم صنف طلا و هم خریداران را دچار ضرر می کرد همین طلاهای دست دوم است و اولین اقدام مهم اتحادیه ها برای رونق صنعت طلا حذف خرید و فروش طلای دست دوم است.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه اصفهان مصمم است با داشتن اختیارات و ضوابط اجرایی بتواند جلوی خرید و فروش طلای دست دوم را بگیرد و با رؤیت این امر توسط همکاران با توجه به ضوابط و آیین نامه های موجود این تخلف را به حداقل رساندیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه اکنون به واسطه نوسانات نرخ ارز قیمت طلا و سکه هم در رکود به سر می برد، بیان کرد: امیدواریم با گسترش بازارهای صادراتی بتوانیم رونق را به بازارهای طلای اصفهان بازگردانیم چرا که این نوسانات تولید کنندگان و فعالان عرصه طلا را با مشکلات و خسارات جدی روبرو می کند.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha