۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
تنوع‌بخشی به منابع تامین آب و افزایش ضریب اطمینان در مقابل تغییرات اقلیمی
سخنگوی صنعت آب عنوان‌ کرد

تنوع‌بخشی به منابع تامین آب و افزایش ضریب اطمینان در مقابل تغییرات اقلیمی

بزرگ زاده، سخنگوی طرح‌های ملی آب کشور گفت: تنوع‌بخشی به منابع تامین آب، ضریب اطمینان بالا در مقابل تغییرات اقلیمی ایجاد می‌کند.

به گزراش بازار، عیسی بزرگ‌زاده افزود: هر چقدر منابع تامین آب درون سرزمینی متنوع‌تر باشد، وضعیت پایدارتری در مقابل تغییرات جمعیتی، اقلیمی و جهانی ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به این موضوع که آیا در نقشه راه‌آب کشور موضوع تغییرات اقلیمی و تبعات آن مورد توجه واقع شده است، ادامه‌داد: تغییر اقلیم در نقشه راه‌آب به‌صورت کلان‌روندها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان‌کرد: کلان‌روندها شامل چگونگی تاب‌آوری بخش کشاورزی با بیشترین آسیب‌پذیری در مقابل تغییرات اقلیمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از بین بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی، این بخش کشاورزی است که متحمل بیشترین آسیب‌ها از تغییر اقلیم می‌شود، گفت: باید تلاش کرد تا تغییر شغل از بخش کشاورزی به بخش خدمات و صنعت هدایت شود که در این صورت پایداری شغلی مردم تسهیل خواهد شد.

بزرگ‌زاده اضافه‌کرد: یکی از راهبردهای بخش آب کشور هدایت شغل‌های ایرانی به سم بخش خدمات و صنعت است تا میزان تاب‌آوری در مقابل تغییرات جمعیتی، اقلیمی و جهانی افزایش یابد.

سخنگوی طرح‌های ملی آب کشور افزود: ضریب اطمینان در مقابل تغییرات اقلیمی، جمعیتی و مهاجرتی برای آب شرب و بهداشت و صنعت در نقشه راه‌آب کشور دیده شده است.

وی، تنوع‌بخشی به منابع تامین آب را از مهم‌ترین اقدام‌ها دانست و خاطرنشان‌کرد: هر میزان وابستگی تامین آب از منابع سطحی که متاثر از بارش‌ها است به سمت دریا هدایت شود اثر تغییر اقلیم بر منابع آب کمتر محسوس خواهد بود.

این مقام مسوول، یکی دیگر از عوامل پایداری در مقابل تغییرات اقلیمی را توجه ویژه‌تر به پروژه‌های سبز برشمرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها سبب خواهد شد اثر تغییر اقلیم تسکین یابد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: هدایت مشاغل کشاورزی به سمت خدمات و صنعت، به هیچ عنوان به معنای کم‌توجهی به بخش کشاورزی نخواهد بود.

بزرگ‌زاده افزود: اعتقاد داریم باید کشاورزی سنتی کشورمان به کشاورزی صنعتی و بهره‌وری هدایت شده و به‌جای توسعه افقی به سمت توسعه عمودی حرکت شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha