۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
افزایش رقم بدون نیاز به گواهی مالیاتی برای فعالان اقتصادی
در نامه رئیس سازمان مالیاتی به فرزین پیشنهاد شد

افزایش رقم بدون نیاز به گواهی مالیاتی برای فعالان اقتصادی

رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف اعطای «تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی» موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را مطرح کرد.

به گزارش بازار، بنا به پیشنهاد این سازمان به بانک مرکزی برای اصلاح ضوابط اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم، از این پس امکان افزایش خودکار سقف اعطای تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی به صورت سالیانه بدون طی تشریفات و ابلاغ بخشنامه جدید فراهم خواهد شد.

به موجب این پیشنهاد اعطای تسهیلات ارزی یا ریالی توسط بانکها به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی (صاحبان مشاغل) طی یک سال شمسی برای اشخاص حقوقی تا ۶۵ درصد نصاب معاملات متوسط (برای سال ۱۴۰۲ معادل ۹ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال) و برای اشخاص حقیقی تا ۳۵ درصد نصاب مذکور (برای سال ۱۴۰۲ معادل ۵ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال) نیاز به ارائه گواهی مالیاتی به بانک نخواهد داشت.

شایان ذکر است این مبلغ در قانون فعلی برای اشخاص حقوقی ۵ میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی ۲ میلیارد ریال و تغییر آن در هر سال منوط به اصلاح ضوابط اجرایی است که بر اساس سوابق موجود هر چندسال یکبار تغییر می‌کند.

افزایش رقم بدون نیاز به گواهی مالیاتی برای فعالان اقتصادی

کد خبر: ۲۵۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha