۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی:

هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است

قالیباف، رییس مجلس گفت: همه بدبختی‌های امروز در دنیا ریشه در خوی حیوان صفتی دولتمردان آمریکا دارد و تاریخ از گذشته تاکنون این موضوع اثبات می‌کند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ماه گفت: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها، اقوام و ادیان پر از نقاط فراز و نشیب بوده است و ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) از این مناسبت‌ها مانند ۱۳ آبان داریم.

وی متذکر شد: حضرت امام در سال ۱۳۴۳ سخنرانی تاریخی در قم داشتند و در آن زمان فرمودند که رئیس جمهور آمریکا بداند منفورترین افراد دنیا نزد مردم ایران است و تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است و اسرائیل هم از آمریکاست و این سخن برای ۶۰ سال قبل است. امام خمینی (ره) را در آن زمان تبعید کردند و این موضوع نشان‌دهنده نگاه عمیق حضرت امام به آمریکا و شناخت عمیقی بود که به آمریکا داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آمریکا به دنبال آن بود که اتفاقات ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ این موضوع و شیطنت را تکرار کند. اینها همه نشان دهنده خوی استکباری و ظلم آمریکاست. همه بدبختی‌های امروز در دنیا ریشه در خوی حیوان صفتی دولتمردان آمریکا دارد و تاریخ از گذشته تاکنون این موضوع اثبات می‌کند.

وی تاکید کرد: مقاومت برای امروز نیست و از ابتدای نهضت مبتنی بر اسلام و باورهای مبتنی بر اهل بیت اساس و چارچوب حرکت ملت ایران، امت اسلامی و همه آزادی خواهان جهان بوده است. همیشه آمریکا و اذنابش از جمله اسرائیل و انگلیس به دنبال ظلم و جنایت در کشور ما بوده‌اند.

قالیباف ادامه داد: آمریکایی‌ها همیشه و در هر شرایطی مقابل منافع ملی و پیشرفت و استقلال ما ایستادند، کودتا و جنگ کردند و تاریخ شهادت می‌دهد که آنان این اقدامات را انجام دادند و ما ایستادگی کردیم. آنان می‌خواهند ما را از قدرت بازدارندگی و پیشرفت بازبدارند. مقاومت اهل هوشمندی، حساب و کتاب و تدبیر است.

وی اظهار داشت: تدبیر، حساب و کتاب و شجاعت داریم و امیدمان به خداوند است. آن‌هایی که امروز به طرفداری از فلسطین ایستاده‌اند، لزوماً ایدئولوژی آنان شبیه ما نیست اما آنها هم در مقابل ظلم می‌ایستند. مقاومت حتماً هزینه دارد اما هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است. هزینه تسلیم به معنای باج دادن و ربا گرفتن و ربا دادن است و انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت سربلندی و پیروزی است.

کد خبر: ۲۵۳٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha