۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
مقدمات ثبت جهانی غار «کتله خور» در یونسکو  انجام شد
ضرغامی:

مقدمات ثبت جهانی غار «کتله خور» در یونسکو  انجام شد

زنجان- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی به انجام مقدمات لازم برای ثبت جهانی غار کتله خور در یونسکو  اشاره کرد و گفت: غار کتله‌خور به عنوان اعجاب‌ انگیزترین غار منطقه باید به مردم دنیا معرفی شود.

به گزارش بازار، سید عزت‌الله ضرغامی روز جمعه در سفر یک روزه به زنجان در جریان بازدید از غار کتله‌خور زنجان، گفت: پیشنهاد می‌کنیم در این غار که زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد، طراحی‌های دیگری هم پیش‌بینی شود تا در طول مسیر برای مخاطب جذابیت داشته باشد.

وی بر لزوم بهسازی کف غار کتله‌خور تأکید کرد و بیان داشت: این غار شگفت‌انگیز و زیبا باید به حدی جذاب باشد که وقتی بازدیدکننده در داخل آن راه می‌رود متوجه طولانی بودن مسیر نشود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی گفت: وزارت میراث فرهنگی نیز نگاه ویژه به غار کتله‌خور خواهد داشت و باید برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها با دانشگاه‌ها وارد همکاری شد.

ضرغامی به انجام مقدمات لازم برای ثبت جهانی غار کتله خور در یونسکو اشاره کرد و بیان داشت: ما باید به مردم دنیا که گردشگری حق آنهاست این مجموعه را بشناسانیم.

وی گفت: غار کتله‌خور اعجاب‌ انگیزترین غار منطقه است و نورپردازی غار تنها بخشی از زیبایی‌های این غار را نمایش می‌دهد که اگر تکمیل شود قطعا گردشگران بیشتری به غار جذب خواهند شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی بیان داشت: ظرفیت غار خیلی بیشتر از آن چیزی است که در دهه‌های قبل شناسایی شده است و حتما باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای نمایش زیبایی‌های غار استفاده شود.

ضرغامی بر لزوم تهیه طرح جامع توسعه غار کتله‌خور تاکید و افزود: بحث تعریض جاده منتهی به غار کتله‌خور تا حدودی در این حوزه کمک کننده است اما باید خدمات بهداشتی و اقامتی در این محل ایجاد شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha