۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
توافق ایران و اندونزی بر توسعه همکاری‌های فنی در استانداردهای حلال

توافق ایران و اندونزی بر توسعه همکاری‌های فنی در استانداردهای حلال

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و رئیس آژانس ملی استاندارد سازی اندونزی­, بر توسعه همکاری‌های فنی در بخش استانداردهای حلال دو کشور تاکید کردند.

به گزارش بازار، در سومین روز نشست اجلاس هیئت مدیره فنی اسمیک در عربستان سعودی، روسای سازمان ملی استاندارد ایران و آژانس ملی استاندارد سازی اندونزی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار با اشاره به جمعیت مسلمان کشور اندونزی که بیش از ۱۲ درصد جمعیت مسلمانان جهان را دارد، گفت: این ظرفیت در کنار تجربیات بخش حلال در نظام استاندارد آن کشور بسیار درخور توجه است.

مهدی اسلام پناه، به اهتمام سازمان ملی استاندارد ایران در توسعه فعالیت‌های حلال با صدور نشان حلال اشاره کرد و افزود: با اقدامات تسهیل گرانه دقیق در مدت چند ماه بیش از هزار نشان حلال برای محصولات ایرانی صادر شده است و این روند به صورت تصاعدی ادامه خواهد داشت.

رئیس آژانس ملی استاندارد سازی اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اندونزی و مذاکراتی که در سطوح عالی هردو دولت برای توسعه همکاری‌های دو طرف صورت گرفت، شرایط حاکم بر روابط دو کشور را بستری مطلوب و مساعد برای همکاری‌های گسترده نظام استاندارد ایران و مالزی دانست.

وی به ظرفیت هر دو کشور برای همکاری‌های مشترک در بخش استانداردهای حلال اشاره کرد و افزود: این همکاری‌ها از طریق به روز رسانی و امضای تفاهمنامه جدید بین دو سازمان و تعریف یک برنامه اجرای - عملیاتی ذیل آن امکان پذیر است.

در این دیدار دو طرف بر موضوع مهم به رسمیت شناختن متقابل گواهی‌های صادر شده در بخش حلال در نهادهای استاندارد دو کشور تاکید کردند و خواستار تسریع در نهایی سازی و امضای تفاهمنامه فی مابین شدند.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha