۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
عمده فعالیت اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با مشارکت مردم است
معاون اول رئیس جمهور:

عمده فعالیت اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با مشارکت مردم است

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: ستاد اجرایی امام با ایجاد شبکه عظیم مردمی در سراسر کشور در تمام حوادث جز اولین دستگاه‌ها برای کمک به حادثه‌دیدگان است.

به گزارش بازار، محمد مخبر در آیین معارفه پرویز فتاح به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه در طول ۱۶ سالی که مستقیم و غیرمستقیم در ستاد خدمت کردم تقریبا هرسال اسفندماه گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه میکردم، افزود: رهبر انقلاب راهنمایی ها و تذکرات و خط سیرهایی را اصلاح می فرمودند که مسیر ما را تا سال بعد تعیین می کردند، این رخدادها و عملکرد ستاد با راهنمایی حضرت آقا انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیات امنای ستاد تمام قد از اقدامات ستاد اجرایی حمایت کردند، گفت: سرمایه ستاد دو چیز است و یکی از افتخارات ما در بخش اقتصادی این است که عمده آنها با مشارکت مردم است و نیروی انسانی ستاد هر چه کار بود توانستند انجام دادند و زحمات بسیاری کشیدند. در این ۱۶ سال حتی یک فساد ندیدم که این‌ها ارزشمند است، از دیگر نعمت های ما این است که شبکه عظیم مردمی در سراسر کشور ایجاد شده و در تمام حوادث جز اولین دستگاهایی بودیم که بچه های جهادی در صف اول حادثه بودند.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین، یادآور شد: در دوران کرونا دلارها را به یکی از دوستان دادیم تا در روزهایی که ماسک نداشتیم ماسک را وارد کنند؛ به یکی از کشورهای از اروپایی رفتند اما در فرودگاه تمام ماسک ها را ضبط کردند؛ این اروپایی ها چنین کارهایی کردند، نه دین دارند و نه شرافت.

وی با اشاره به تولید واکسن کرونا در داخل کشور اظهار داشت: وقتی دیدند که ما واکسن کرونا را تولید کردیم، این دشمنان اقداماتی کردند و مواد اولیه و تجهیزات ما را ضبط کردند و شرکت دانش بنیانی را که قرار بود مهندسی معکوس کنند را تحریم کردند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: نقش رهبری در ذره ذره کشور نمود دارد و در زمان کرونا رهبری پیام دادند که ما می خواهیم واکسن کرونای برکت را تزریق کنیم حقیقتا در آن زمان ریسک بود اما این واکسن را تزریق کردند و مایه دلگرمی بودند.

وی درباره شناخت سید پرویز فتاح رییس فعلی ستاد اجرایی فرمان امام ره، تاکید کرد: ایشان دارای سلامت نفس و روحیه جهاد هستند و رهبری در سه بنگاه زیر نظر خودشان، کمیته امداد، بنیاد مستعضعفان و ستاد اجرایی به ایشان اعتماد کردند و این مایه سربلندی است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سران قوای کشور به ویژه دستگاه قضایی در این مسیر پر سنگلاخ به ما کمک کردند، اظهار داشت: صمیمانه از آنان قدردانی می کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با تشریح برنامه‌های آتی این ستاد اظهارداشت: حتما خط قرمز ما این است که ستاد در مسایل حزبی و جناحی ورود نکند.

سید پرویز فتاح در این آیین اظهارداشت: تشکر خالصانه خود را تقدیم رهبر انقلاب می کنم که ما را مورد لطف قرار دادند، ما سرباز ولایت، نظام و مردم هستیم و فقط سنگر عوض می‌کنیم و اطلاعت می کنیم.

وی تاکید کرد: اطمینان می دهم پروژه های نیمه تمام تکمیل خواهد شد و ممکن است پروژه‌های جدید را بررسی بیشتری کنیم و از همه ظرفیت مدیران، کارمندان و کارگران استفاده خواهد شد و یک‌رفتار اخلاقی پیاده خواهیم کرد. همه امکانات، منافع، سود املاک که در قالب اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی می آید، صرف آن چیزی می شود که رهبری خواستند و از آن تخطی نمی شود.

وی با بیان اینکه حتما سودآوری شرکت ها تقویت می شود اما جهت گیری سود به سمت محرومیت زدایی می رود، گفت: بعضا گفته شد که کمکهای ستاد به خارج از کشور می رود که این موضوع اصلا درست نبوده و یک دروغ و کذب محض است.

به گفته وی، ستاد سه پایه اموال، املاک وحوزه اقتصادی و اجتماعی دارد که باید همدیگر را تکمیل و همسو جلو روند و با توجه به سابقه ما، حوزه اجتماعی بیشتر تقویت خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ره تاکید کرد که از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی بیشتر استفاده خواهد شد و در مسایلی مانند سیل و زلزله وحوادث غیر مترقبه پیشتازی ستاد ادامه خواهد یافت.

وی‌ با بیان اینکه ما در کنار دولت و مردم هستیم و ستاد رقیب دولت نیستیم، افزود: ما یک نهاد حاکمیتی هستیم اما مرزها باید حفظ شود. در این دوره هماهنگی و همکاری بین‌نهادی بیشتر می شود، با مسولین قوه قضاییه همراهی بیشتری خواهیم داشت، و با وزارتخانه ها روابط تقویت خواهد شد. در دولت قبلی هم تلاش می کردیم با دولت همراه باشیم، دولت قبلی هم گلایه ای از همراهی نهادها نداشتند.

فتاح تاکید کرد که در این دوره از ظرفیت دانش بنیان ها بیشتر استفاده می شود و واردات را باید کنترل و بیشتر از ظرفیت داخل استفاده شود. بر خلاف تبلیغات معاندین که می گویند نهاد ها قانون را رعایت نمی کنند، اتفاقا ما بیشتر قانون را رعایت می کنیم و نظارت ها بیشتر می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ره با بیان اینکه در مناطق محروم کارخانه ایجاد شده و این روال تقویت خواهد شد، گفت: بعضا می گویند نهاد عمومی غیردولتی، اینجا زیر نظر رهبری است و در بخشنامه ها ما را جدا کنید چرا که مسولیت نهادهای غیردولتی مشخص است.

فتاح با بیان اینکه در ارایه آمار باید دقت کنیم، اظهار داشت: باید دقت کنیم انعکاس آمار چیز دیگری در ذهن ها متبادر نکند. در ستاد مشخصا ماموریت فرهنگی نداریم اما اقدامات ما تاثیر دارد، در مساجد، در مدارس و باید برای انجام‌ مسایل فرهنگی در ستاد فکری کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام، افزایش اعتماد مردم به ستاد را هدف اصلی عنوان کرد و گفت: مهم این است که مردم درباره ستاد چه قضاوتی می‌کنند؛ اطمینان می‌دهیم رسیدگی ما به کارکنان کمتر از دوران قبل نخواهد بود و سعی می کنیم حق کسی ضایع نشود؛ اینجا از حوزه جهادی و انقلابی نباید خارج شود و بدون تردید وعده ها و صحبت ها را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد که ما امین رهبر انقلاب شدیم و امانت را به سرمنزل مقصود خواهیم برد.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha