۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
پرداخت ۱۵۷ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد

پرداخت ۱۵۷ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از واریز مرحله چهارم تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی در جریان چهل‌وهشتمین سفر استانی در استان آذربایجان‌شرقی افزود: یکی از خدماتی که سازمان تأمین‌اجتماعی در کنار پرداخت به موقع مستمری ماهانه به بازنشستگان ارائه می‌دهد، تسهیلاتی است که برای رفع مشکلات در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و در سال جاری، رقم این تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در این مرحله خبر داد و افزود: با احتساب این پرداختی‌ها، از ابتدای سال جاری در مجموع ۱۵۷ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان در مرحله چهارم
موسوی اظهار داشت: در مرحله چهارم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، ۴۰ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت ‌شد.

به گفته وی، در این مرحله ثبت‌نام این افراد که مشکل بانکی نظیر معوقه یا مسدودی حساب نداشته‌ و واجد شرایط بوده‌اند، توسط کانون‌های بازنشستگی در سامانه ثبت نهایی شده بود. این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شده و پیام کوتاه آن هم برای بازنشستگان ارسال شد.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد که در کنار بیمه‌شدگان با جامعه آماری حدود ۴۶ میلیون نفر، ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ارائه تعهدات خود در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی هزینه می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در این استان ضمن تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل و اتمام طرح‌های ناتمام گفت: تکمیل تعهداتی که در دوره‌های قبل ایجاد شده و به هر دلیلی ناتمام‌ مانده از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است چراکه صیانت از حقوق ذی‌نفعان در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های راهبردی ماست.

وی ادامه داد: مطابق پیگیری انجام شده مبنی بر رفع شدن مسائل طرح شمس تبریز، بخشی از منابع مالی طرح تأمین شده، ابلاغ لازم جهت الزامات قانونی از هیات امنا و هیات مدیره سازمان اخذ شده، وضعیت پیمانکاران قبلی در حال پیگیری بوده و با همراهی خوب مسئولان و ذی‌نفعان، وضعیت طرح در بخش‌های مختلف نظیر انشعابات گاز، آب و برق در حال پیشرفت بوده و عملاً این طرح که برای ۲۰ سال معطل مانده بود؛ آغاز شده است.

موسوی افزود: تعهد به زمان‌بندی و برآورد طرح‌های عمرانی از مهم‌ترین مسائلی است که تمام مدیران سازمان باید آن را مورد توجه داشته باشند. تسریع در تکمیل طرح‌هایی که از دوره‌های گذشته باقی‌مانده حقی است که ادای آن موجب ایجاد و تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود و خدایی ناکرده تأخیر آن نارضایتی ذی‌نفعان و ضمانت حقوقی و شرعی را برای تمام افراد مقصر در آن ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با مروری بر بخشی از اقدامات عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم گفت: اکنون این سازمان ۵۷ طرح عمرانی در حال احداث در حوزه درمانی سراسر کشور و ۱۵۰ طرح نیز در دست طراحی و توسعه دارد. امسال ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و عمرانی در بودجه سازمان تعیین شده که این عدد در آغاز دولت سیزدهم ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده و این نشان‌دهنده اولویت و اهمیت دولت به توسعه خدمات است.

موسوی ضمن تأکید بر تسریع در تکمیل و اتمام طرح‌های ناتمام، دستورات و هماهنگی لازم برای پیشبرد ویژه این طرح را صادر کرد.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرح درگذنس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      کی دومرتبه اسم نویسی برای وام‌ شروع میشود