۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
ادامه درگیری خاورمیانه، قیمت نفت را بالا برد

ادامه درگیری خاورمیانه، قیمت نفت را بالا برد

در آستانه نشست فدرال رزرو و با ادامه درگیری خاورمیانه، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش بازار، روز چهارشنبه در معاملات اولیه آسیا پیش از جلسات این هفته بانک‌های مرکزی از جمله فدرال رزرو ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت و این بازار نیز آخرین تحولات مناقشه اسرائیل و حماس را دنبال می‌کند. بهای معاملات ژانویه نفت خام برنت پس از کاهش ۱.۳۳ دلاری در روز سه شنبه، با ۳۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، تا ساعت ۴:۱۰ بامداد به وقت تهران به ۸۵.۳۸ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات دسامبر برنت با ۴ سنت کاهش به ۸۷.۴۱ دلار در هر بشکه در پایان قرارداد روز سه شنبه رسید.

بهای معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از کاهش ۱.۲۹ دلاری قبل با ۲۸ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۱.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار، با اشاره به کمیته بازار باز فدرال که جهت سیاست‌های پولی ایالات متحده را تعیین می‌کند، گفت: "قیمت‌های نفت قبل از به روز رسانی تصمیم خزانه داری و این کمیته ثابت است. ریسک‌های ژئوپلیتیکی کماکان پابرجا هستند و به نظر می‌رسد که رکورد برخی از سطوح تولیدی ایالات متحده را خنثی می‌کند. "

به گفته منابع بازار با استناد روز سه شنبه به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام هفته گذشته حدود ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که ذخایر سوخت حدود ۳۶۰ هزار بشکه کاهش یافت. افزایش نرخ بهره با هدف مهار تورم می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را کاهش دهد، در حالی که کاهش نرخ بهره برای افزایش هزینه‌ها می‌تواند مصرف نفت را افزایش دهد. طبق نظرسنجی انجام شده، انتظار می‌رود که فدرال رزرو که جلسه خود را روز چهارشنبه پایان می‌دهد، نرخ بهره را ثابت نگه دارد.

در اروپا، تورم ماه اکتبر در منطقه یورو در پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته بود و از ۴.۳ درصد در سپتامبر به ۲.۹ درصد کاهش یافت، که به این پیش بینی رسید که بعید است بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را به زودی افزایش دهد. بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد. در همین حال، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند که با کاهش تدریجی ذخایر، قیمت نفت برنت تا ماه ژوئن به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. به گفته تحلیلگران، در حالی که بازار اکنون در حال انقباض است، «ممکن است در آینده‌ای دورتر بسیار منقبض شود»، اگرچه روند بهره‌وری و تقاضای نفت نیز حیاتی خواهد بود.

در خاورمیانه، اسرائیل در یک حمله هوایی روز سه شنبه به یک اردوگاه پرجمعیت پناهجویان در نوار غزه حمله کرد و حداقل ۵۰ فلسطینی و یک فرمانده حماس را کشتند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، که روز جمعه به اسرائیل سفر خواهد کرد، گفت که ایالات متحده و سایر کشورها به دنبال «تغییر احتمالی» برای آینده نوار غزه در صورتی که حماس از کنترل خارج شوند، هستند.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha