۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
آغاز صید ۳۲۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان شرقی
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبرداد؛

آغاز صید ۳۲۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز صید ۳۲۰۰ تن انواع ماهی در این استان خبر داد.

به گزارش بازار، جواد گوزلی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از منابع آبی بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: به طور کلی ۳۸ بهره بردار منابع آبی با تعداد ۳۰۰ نفر اشتغال زایی بصورت مستقیم در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هر ساله در مهر ماه صید از منابع آبی آغاز شده و نسبت به اقلیم‌های مختلف استان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

گوزلی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن از انواع ماهیان فیتوفاگ، بیگ هد، کپور و آمور، ماهیان خاویاری و انواع ماهیان بومی اقتصادی از منابع آبی آذربایجان شرقی صید شده و روانه بازار مصرف در استان و سایر استان‌های همجوار شود.

وی با اعلام شروع صید در منابع آبی شهرستان‌های هشترود و ورزقان افزود: بهره‌برداری از منابع آبی در ۱۲ شهرستان استان توسط تعاونی‌ها و بخش خصوصی و صیادان محلی انجام می‌شود.

گوزلی گفت: شروع صید از سد ملاجیق هشترود با هفته‌ای ۵۰۰ کیلوگرم آغاز شده و با توجه به رهاسازی بالغ بر ۳۰ هزار قطعه بچه ماهیان گرم آبی انتظار داریم تا پایان زمان صید حدود ۳۵ تن ماهی برداشت شده و در بازارهای هدف در استان کردستان و شهرستانهای مراغه، بناب و هشترود به فروش برسد.

وی همچنین ادامه داد: صید ماهیان گرم آبی در سد زرآباد ورزقان نیز آغاز شده و با توجه به رهاسازی بالغ بر ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در طی سه سال، پیش بینی می‌شود ۸۰ تن ماهی گرم آبی از این سد برداشت شود.

گوزلی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود صید ماهی از منابع آبی طبیعی و منابع آبی نیمه طبیعی در طول سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن تقریباً ۳۰ درصد افزایش یابد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی نیمه طبیعی استان و ایجاد اشتغال پایدار در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶۰ هزار قطعه بچه ماهی از محل اعتبارات شیلات در این منابع رهاسازی شده است که این مقدار نسبت به سال‌های قبل ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی امسال برای رهاسازی بچه‌ماهی در منابع آبی استان نیز اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبار میزان رهاسازی از سال ۱۴۰۱ بیشتر باشد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha