۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی همدان پرداخت شد
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی همدان پرداخت شد

همدان - مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در همدان در زمینه صنایع دستی مشغول به کار هستند و صنایع دستی هفت درصد ظرفیت اشتغال استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن صنایع دستی از استان همدان صادر شده است، گفت: برنامه ریزی ها به نحوی است که شاهد افزایش صادرات این بخش باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ارزش صنایع دستی صادر شده را بیش از ۳۵ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: صنایع دستی به صورت رسمی و غیر رسمی از استان همدان صادر شده اند.

وی در ادامه از پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی  همدان خبر داد و گفت: سال ۹۸ نیز بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی همدان پرداخت شد.

مالمیر با یادآوری اینکه سال ۹۸ تعداد ۱۰۴ طرح به صندوق کارآفرینی معرفی شدند که در راستای حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی همدان، از سوی صندوق کارآفرینی و امید تعداد ۷۳ طرح مورد تأیید قرار گرفت، گفت: مبلغ شش میلیارد تومان به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: طی یک سال گذشته برای هنرمندان این استان بیش از یک هزار و ۸۵۲ پروانه تولید انفرادی و ۳۶۵ پروانه تولید کارگاهی و ۸۰۰ کارت شناسایی شاغلان مختلف صنایع دستی استان همدان صادر شده است.

مالمیر به وضعیت صادرات صنایع دستی از استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۵ میلیون دلار صنایع دستی از استان همدان صادر شده است.

وی یادآور شد: امسال نخستین دوره آموزشی آشنایی با رشته‌های صنایع دستی همدان برای راهنمایان گردشگری و تور گردانان و تشکلهای گردشگری همدان برگزار و در این دوره آموزشی رشته‌های صنایع دستی همدان با تفکیک شهرستانی و قابلیت‌های صنایع دستی هر منطقه برای حاضران تشریح شد.

کد خبر: ۲۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha