۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
راهنمای خرید سشوار، معرفی و بررسی انواع آن

راهنمای خرید سشوار، معرفی و بررسی انواع آن

شاید در هنگام خرید سشوار به این موضوع فکر کنید که آنقدرها هم کار سختی نیست.

به گزارش بازار، شاید در هنگام خرید سشوار به این موضوع فکر کنید که آنقدرها هم کار سختی نیست. اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که نوع سشوار می تواند تاثیر فوق العاده ای در سلامتی موی شما داشته باشد. بنابراین هر مقداری که در خرید سشوار، وسواس به خرج دهید، به همان اندازه هم موهای سالم تری خواهید داشت. اگر از یک سشوار خوب استفاده کنید، موهای شما را راحت تر حالت می گیرند و دیگر وزی ندارند. پس دقت خود را در زمان خرید سشوار بالاتر ببرید. در کنار داشتن اطلاعات خرید از یک برند معتبر نیز می تواند به شما کمک شایانی کند. طی چند سال گذشته لوازم شخصی شیائومی، بین کاربران بسیار محبوب شده است و این محبوبیت به دلیل کیفیت و قیمت مناسب محصولات این برند می باشد.

از مهم ترین عواملی که بایستی به آن ها توجه داشته باشید، کیفیت سشوار، وزنی که دارد و میزان وات آن می باشد. به همین منظور، به اطلاعات بیشتری در این رابطه نیاز دارید تا بتوانید یک خرید بی نظیر را تجربه کنید. برای خرید سشوار، موارد ذیل را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

انتخاب سشوار بر اساس فناوری های تعبیه شده در آن

با توجه به این که هر سشواری را بر اساس فناوری های به کار رفته در آن به فروش می رسانند و هریک کارایی خاص خود را دارد، باید بدانید که فناوری های موجود به چه شکلی هستند. به این ترتیب است که می توانید یک سشوار خوب با مزایا و ویژگی هایی که در نظر دارید را تحت اختیار خود بگیرید.

  1. سشوارهای همراه با فناوری تورمالین و آیونیک

این نوع از سشوارها برای افرادی مناسب است که موهای پرحجمی دارند. پس با وجود این فناوری می توانید موهای فر و مجعد خود را به راحتی سشوار بکشید. این را هم بدانید که افراد دارای موهای ضخیم و موهایی که به سختی حالت می گیرند، بهتر است سشوارهایی را برای خود انتخاب کنند که فناروی آیونیک و تورمالین دارد.

این فناوری در حقیقت، موهای شما را با کمک یون های منفی، خشک می کند و سرعت خشک کردن آن هم بالا است. بنابراین موی شما در معرض حرارت کمتری قرار خواهد گرفت و گیسوانی که دارید، وزدار و مجعد نمی شوند. تورمالین به فلزی گفته می شود که مقدار یون منفی بیشتری را تولید می کند. سشوارهای تولید شده با این فلز، قیمت بالاتری نسبت به سشوارهای آیونیک دارند. در عین این که اثربخشی بیشتری را در آن ها شاهد هستیم و حالت دهی بهتری را هم تجربه خواهید کرد.

اگر موهایی دارید که پس از خشک کردن، همچنان رطوبت داخل مو باقی می ماند، بهترین گزینه همین سشوارها هستند. اما در صورت دارا بودن موهای نازک و باریک، بهتر است سشوار دیگری را برای خود انتخاب کنید. زیرا قابلیت آیونیک، هیچگونه حجمی به موهای شما نمی دهد و انتخاب سشوار دیگر، کمک بیشتری به شما خواهد کرد.

راهنمای خرید سشوار، معرفی و بررسی انواع آن

  1. سشوارهای چینی و سرامیکی مخصوص موهای نازک و خشک

برخی دیگر از سشوارها هستند که به منظور تولید گرما، از چینی و سرامیک ساخته شدند. این سشوارها می توانند گرمای معتدل تری را ایجاد کنند. از این سشوار می توانید برای موهای خود که حالتی خشک دارند و رطوبت در آن ها سریعا از بین می رود، استفاده کنید. اگر در زمان خرید سشوار شیائومی به مشکل خوردید و یا این که توانایی تشخیص این را ندارید که چه نوع مویی دارید، بهترین گزینه می تواند سشوارهای سرامیکی و چینی باشد.

برخی از این سشوارهای چینی و سرامیکی را هم با فناوری تولید یون منفی تولید کردند، با وجود این فناوری، موها کمتر دچار وزشدگی می شوند و موها با سرعت بیشتری خشک خواهند شد.

  1. در صورت دارا بودن موهای بلند، سشوارهای تیتانیومی را انتخاب کنید

سشوارهای فوق، گرما را با یک ثبات و درجه مشخصی به مو منتقل می کند. در نتیجه شاهد تولید گرمای بیشتری خواهیم بود. در نتیجه این سشوار برای موهای آسیب دیده و موهایی که باریک هستند، اصلا گزینه مناسبی نیست. دارا بودن موهای زبر و بیش از حد بلند بودن آن ها هم می تواند دلیلی باشد که از این سشوار تیتانیومی برای موهای خود استفاده کنید. با توجه به تولید گرمای زیاد توسط این سشوار هم باید بدانید که مدت زمانی که صرف خشک نمودن موی خود می کنید هم کاهش پیدا می کند.

همچنین ویژگی دیگر سشوارهای تیتانیومی این است که در مقایسه با سشوارهای سرامیکی و چدنی از وزن کمتری برخوردارند. بنابراین تمامی بانوان می توانند این سشوار را راحت تر و بدون خستگی دست بگیرند. پس اگر موهای بلندی دارید و سشوار کشیدن آن کمی برایتان سخت است، این سشوار می تواند گزینه فوق العاده مناسبی محسوب شود.

انتخاب سشوار مناسب بر حسب توان مصرفی و همینطور وزن آن

سشوارها از نظر وزنی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. هر سشواری با یکسری ویژگی ها و مشخصات خاص خود شناخته می شود. بنابراین می توانیم آن ها را در دسته بندی زیر قرار دهیم که عبارتند از:

  1. سشوارهایی با وزن سبک

شاید آنقدرها وزن یک سشوار برای شما اهمیتی نداشته باشد، اما بهترین کار این است که یک سشوار سبک را برای خود انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید سشوار را به راحتی میان قسمت های مختلف موهای خود حرکت دهید. پس اگر خانمی با موهای بلند هستید و باید زمان بیشتری را صرف خشک کردن موهای خود کنید، سشوار سبک اهمیت بالایی دارد. هرچه سشوار مورد نظر وزن کمتری داشته باشد، تعامل بهتری وجود خواهد داشت. سشوار با وزن نیم کیلوگرم می تواند بهتر و راحت تر در دستان شما قرار بگیرند.

  1. سشوار با توان مصرفی ۱۵۰۰ وات

قدرت موتور است که میزان توان مصرفی سشوار را مشخص می کند. هرچه میزان وات یک سشوار بیشتر باشد، دقیقا به همان اندازه موی شما سریع تر خشک خواهد شد. هرچه وات یک سشوار کمتر باشد، قیمت آن هم کمتر خواهد بود. اما بر اساس تجربه هایی که کاربران این سشوارها دارند، چون استفاده زیادی از آن ها می شود، پس زودتر هم خراب می شوند. اگر سشواری با توان بالاتری نیاز دارید، باید به وات آن ها دقت زیادی داشته باشسد.

در صورت نیاز به سشوار خانگی شیائومی، محصولی را تهیه کنید که دست کم ۱۵۰۰ وات و یا بیشتر از آن را داشته باشد. در صورتی که موهای ضخیمی دارید، توان مصرفی سشوار مورد نظر باید ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات باشد. این نوع سشوار برای سالن های آرایشی هم مناسب است و می تواند کیفیت و دوام بالاتری را به نمایش بگذارد.

  1. سشوار با قابلیت تنظیم درجه حرارت

سشواری می تواند کارایی مناسب داشته باشد که قابلیت تنظیم درجه حرارت را در آن جای دادند. سشوارهایی که دارای درجه حرارت کم، متوسط و زیاد هستند، کارایی بیشتری خواهند داشت. در صورت دارا بودن شرایط فوق، می توانید درجه حرارت متناسب با موهای خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید سشوار، معرفی و بررسی انواع آن

توجه لازم به سایر امکانات جانبی سشوار

وجود لوازم جانبی در سشوار باید مورد توجه کاربران قرار بگیرد. زیرا به این ترتیب می توانند به راحتی، از امکانات سشوار مورد نظر بهره مند شوند. مهم ترین امکانات و لوازم جانبی سشوارها عبارتند از:

  • سری متمرکز در سشوار

سری متمرکز در حقیقت یک قسمت جداگانه است که به جلوی سشوار مورد نظر متصل می شود. پس می تواند هوایی متمرکز به محیطی کوچک از موهای شما منتقل نماید. در صورتی که قصد صاف نمودن موهای خود را دارید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید. در این شرایط، سشوار را به سمت پایین بگیرید تا مو بتواند از بالا به پایین خشک شود و حالت دهی به شکل درست، انجام شود. توجه داشته باشید که بیش از حد، سشوار را به موهای خود نزدیک نکنید. از یک برس همزمان استفاده کنید تا حالت دهی موها انجام شود.

  • وجود دیفیوزر

برخی دیگر از سشوارهای موجود در بازار، دیفیوزر دارند. یک قسمت دایره ای شکل است که بر روی دهانه سشوار نصب می شود و قابلیت انتقال هوای گرم به مو را دارد. پس می توانید هوا را با تمرکز بالاتری به موهای خود انتقال دهید. جدا کردن آن هم بسیار راحت است و می توانید در زمان مناسب، این کار را انجام دهید.

  • سشوارهایی با قابلیت تولید هوای سرد

اگر موی مجعد و وز دارید، می توانید با دمیدن هوای سرد، حالت پذیری در موهای خود را افزایش دهید. هوای سرد همچنین می تواند براقیت در موهای شما را نیز تشدید کند.

  • وجود شانه در سشوار

اگر سشواری که انتخاب می کنید دارای شانه باشد، می توانید حالت دادن موهای خود را راحت تر کنید. این شانه ها همچون سری و همینطور دیفیوزر به قسمت جلوی سشوار نصب می شوند. در صورتی که موهای فوق العاده فر و مجعد دارید، با این شانه می توانید حالت پذیری در موهای خود را بیشتر کنید و فرهای کاملا طبیعی و زیبایی را در موی خود به وجود آورید.

می توانید برای بررسی بیشتر و آگاهی از قیمت سشوار شیائومی در فروشگاه موبونیاز به سایت این مجموعه به آدرس Moboniaz.com مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha