۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
گاز اروپا گران شد

گاز اروپا گران شد

قیمت گاز اروپا با توقف واردات مصر از رژیم اشغالی افزایش یافت.

به گزارش بازار، پس از اعلام مصر مبنی بر توقف عرضه گاز از سوی رژیم صهیونیستی، با سهیم شدن قاهره در بخشی از سهمیه گاز مایع اروپا، قیمت گاز اروپا تحت فشار ترس از تحت تاثیر قرار گرفتن ذخایر در حال افزایش است.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به افزایش قیمت گاز اروپا که با توقف واردات گاز مصر از رژیم اشغالگر اسرائیل همراه بود، پرداخت و تاکید کرد که این افزایش قیمت گاز به اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت گاز طبیعی اروپا دیروز دوشنبه پس از آنکه مصر، تامین کننده گاز طبیعی مایع به اروپا، در آخر هفته اعلام کرد واردات گاز این کشور متوقف شده است، افزایش یافت و این امر نگرانی‌ها در مورد عرضه به کشورهای این قاره را افزایش داد.

قیمت شاخص گاز اروپا، TTF، در معاملات اولیه با ۶.۵ درصد افزایش به ۵۴.۲ یورو در هر مگاوات ساعت رسید.

در حالی که قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از اوج خود در اواسط سال ۲۰۲۲ است که بیش از ۳۰۰ یورو در هر مگاوات ساعت بود، اما ۴۰ درصد بیشتر از قبل از شروع نبرد "طوفان الاقصی" و تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه است ...

قابل ذکر است که مصر گاز طبیعی را از رژیم اشغالی وارد می‌کند که در داخل از آن استفاده می‌کند و مجدداً آن را به عنوان گاز طبیعی مایع به اروپا صادر می‌کند.

باوجود آنکه گاز صادر شده به اروپا از مصر بخش کوچکی از کل عرضه اروپا را تشکیل می‌دهد، بازرگانان و ناظران نسبت به هرگونه اختلالی که به نوبه خود بر بازار تأثیر می‌گذارد، محتاط هستند.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha