۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
بهره برداری از ۵۲۰۰ واحد مسکن با حضور رییس جمهور در کردستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اعلام کرد

بهره برداری از ۵۲۰۰ واحد مسکن با حضور رییس جمهور در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکن همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان بهره برداری می شود که ۲۰۰ واحد آن شهری و بقیه روستایی است.

به گزارش بازار، سعید رسولی روز سه‌شنبه، اظهار کرد: اعتبار پنج هزار واحد مسکونی روستایی با تسهیلات بانکی بدون بهره و کمکهای بلاعوض، ۹ هزار میلیارد ریال و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن هم هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: بنیاد مسکن کردستان در قانون جهش تولید به عنوان قائم مقام و کارگزار وزرات و راه شهرسازی در اجرای طرح ملی مسکن معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان یادآور شد: این بنیاد در چهار محور برای حوزه نهضت ملی ایفای نقش می‌کند که اولین بخش آن شامل مسکن روستایی است و سالانه باید چهارهزار واحد در استان نوسازی شود.

بخش دوم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که به گفته مدیرکل بنیاد مسکن کردستان، پیشرفتهای این بخش هم قابل توجه است.

بخش سوم که بیشترین متقاضی را دارد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا می شود.

رسولی افزود: این طرح در پنج شهر قروه، دهگلان، کامیاران، دیواندره و بیجار با سه هزار و ۴۰۵ واحد تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن به عنوان نهاد عمومی غیردولتی در مقاطع مختلف پابه پای دولت با تمام توان و وظرفیت در کنار دولت ایفای نقش کرده است، افزود: از سیاستهای موفق نهضت ملی در کردستان طرحهای "گروه ساخت" است که مردم در ساخت آن مشارکت داده شده و خانه با سلیقه صاحبان آن ساخته می شود.

رسولی با اشاره به سفر دور دوم رییس جمهور و هیات دولت به کردستان گفت: در این سفر علاوه بر بهره برداری واحدهای نهضت ملی مسکن، ۶ هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی نهضت ملی مسکن و زمین برای ساخت هزار و ۱۰۰ واحد از همین نهضت به متقاضیان شهری واگذار می شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha