۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه و در آستانه جلسات بانک‌های بانک‌های مرکزی دنیا افزایش یافت. جنگ در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۸۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش ۸۲ دلار و ۳۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت در روز گذشته بیش از ۳ درصد به دنبال افزایش حملات رژیم صهیونیستی به غزه کاهش یافت. ترس از مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس فروکش کرده است.

تاجران همچنین منتظر نتیجه اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ در سراسر دنیا هستند که قرار است در این هفته برگزار شده و در مورد سیاست‌های پولی تصمیم‌گیری شود.

اجلاس بانک مرکزی ژاپن امروز برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این بانک پیش بینی خود از تورم را افزایش دهد.

اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه و جلسه بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد تا در مورد سیاست‌های پولی و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره تصمیم‌گیری شود. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اطلاعات شاخص مدیران خرید چین و تولید ناخالص داخلی هنگ کنگ و تایوان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هستند.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha