۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
اولین خودرو برقی با قیمت حدود ۲.۸ میلیارد در راه بازار| باتری ۸ سال گارانتی دارد
بازار گزارش می دهد:

اولین خودرو برقی با قیمت حدود ۲.۸ میلیارد در راه بازار| باتری ۸ سال گارانتی دارد

شرکت نبکا عصر روز گذشته اسکای ول ای تی ۵ را معرفی کرد، این کراس اوور برقی ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده که با گارانتی ۸ ساله باتری راهی بازار خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت نبکا عصر روز گذشته نخستین محصول خود یعنی اسکای ول ای تی ۵ را معرفی کرد. این کراس اوور الکتریکی چینی حاصل همکاری شرکت کرمان خودرو و گروه مپنا است، خودرویی که برای کسب سهم بازار نیازمند طرح های تشویقی از سوی دولت برای ترغیب مشتریان است. موضوعی که در تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از سوی سیاستگزاران صنعتی آن ها پیگیری و اجرا می شود، در ادامه ویژگی های فنی اسکای ول ای تی ۵ را از نظر خواهید گذراند:

اولین خودرو برقی با قیمت حدود ۲.۸ میلیارد در راه بازار| باتری 8 سال گارانتی دارد

اسکای ول به سامانه ADAS سطح ۲ جهت افزایش ایمنی مجهز است

مشخصات فنی اسکای ول

اسکای ول ای تی ۵ به یک باتری ۷۲ کیلو وات ساعتی مجهز است، این باتری لیتیومی به همراه موتورهای الکتریکی می تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. قدرت تولیدی به یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک انتقال و نهایت به سر چرخ های جلو می رسد.

باتوجه به اینکه یکی از اهداف خودروهای الکتریکی کاهش آلودگی هوا است، بسیاری از شرکت های خودروساز محصولات برقی خود را به فناوری دستیار راننده برای بهبود رفتار رانندگی مجهز می کنند. اسکای ول نیز از این قائده مسثتنی نبوده و به سامانه ADAS سطح ۲ جهت افزایش ایمنی مجهز است.

در این خودرو از ترمزهای احیا شونده برای تولید جریان الکتریکی جهت شارژ خودرو استفاده شده است، به گفته مدیران این شرکت ۳۰ درصد از نیروی ترمز بازیافت انرژی می شود. این مساله به پیمایش بیشتر این خودرو کمک قابل توجهی کرده است.

در این خودرو از سیستم های کنترل پایداری، کمک حرکت در سر بالایی، سیستم هشدار خواب آلودگی، نشانگر بادتایر، سیستم کنترل دینامیکی خودرو و ترمز اضطراری استفاده شده است.

اولین خودرو برقی با قیمت حدود ۲.۸ میلیارد در راه بازار| باتری 8 سال گارانتی دارد

باتری این خودرو در مدت زمان ۳۵ دقیقه در حالت شارژ سریع می تواند ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود

۲۰ هزار کیلومتر شارژ رایگان

اسکای ول ای تی ۵ به یک باتری لیتیومی مجهز است، باتری این خودرو در مدت زمان ۳۵ دقیقه در حالت شارژ سریع می تواند ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. اما درحالت شارژ کند به ۱۲ ساعت زمان جهت تامین نیروی الکتریکی نیاز دارد.

اسکای ول ای تی ۵ با یک بار شارژ کامل می تواند ۵۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. شرکت نبکا جهت ترغیب مشتریان برای استفاده از خودروهای برقی، به هر خریدار این محصول کارت شارژی هدیه می دهد که تا ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش نیاز به پرداخت هزینه جهت شارژ خودرو نیست. اگر دولت نیز طرح تشویقی در کنار مشوق های خودروسازان برای مشتریان در نظر بگیرد، شاید خودروهای الکتریکی در بازار با اقبال بیشتری همراه شوند.

اولین خودرو برقی با قیمت حدود ۲.۸ میلیارد در راه بازار| باتری 8 سال گارانتی دارد

شرکت نبکا برای اسکای ول ای تی ۵ گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر پیمایش و برای باتری خودرو ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی در نظر گرفته است

گارانتی مهم ترین نکته

باتوجه به اینکه خدمات پس از فروش یکی از عوامل مهم در موفقیت یک محصول در بازار است، شرکت نبکا برای اسکای ول ای تی ۵ گارانتی ۵ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر پیمایش در نظر گرفته است. این شرکت جهت افزایش اطمینان مشتریان به محصولات برقی، باتری خودرو را ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است.

اولین خودرو برقی با قیمت حدود ۲.۸ میلیارد در راه بازار| باتری 8 سال گارانتی دارد

اسکای ول ای تی ۵ چند؟

نخستین خودرو برقی کشور با قیمت ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان راهی بازار کشور خواهد شد. بنابراین می توان گفت که اسکای ول ای تی ۵ اولین کراس اوور الکتریکی بازار کشور خواهد بود. پیش بینی می شود که به دلیل اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار، قیمت این محصول در بازار آزاد به ۳ میلیارد تومان نیز برسد.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • A.b US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      0 0
      برای اینکه مردم ایران از قیمت واقعی این خودرو مطلع نشوند اجازه درج قیمت دلاری این خودرو در مطالب و دست نوشته ها داده نشده است. وگر نه قیمت خودروهای برقی با حقوق ورودی گمرک به این حد و حدود نخواهد رسید.