۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
با وجود مناقشات خاورمیانه قیمت نفت افت کرد

با وجود مناقشات خاورمیانه قیمت نفت افت کرد

با وجود افزایش تنش‌های خاورمیانه و در انتظار جلسه فدرال رزرو، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش بازار، پس از اعزام نیروهای زمینی اسرائیل به نوار غزه و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت کاهش یافت، همزمان سرمایه گذاران هم در انتظار جلسه سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته هستند. بهای شاخص جهانی نفت برنت با ۱.۰۶ درصد کاهش به ۸۹.۵۲ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا آخرین بار با ۱.۱۶ درصد کاهش به ۸۴.۵۵ دلار در هر بشکه رسید.

باب مک نالی، رئیس گروه انرژی راپیدان، گفت: فکر می‌کنم بازار در حمله روز جمعه قیمت‌گذاری کرده بود و امروز در وضعیت فروش است. او گفت که عملیات زمینی تاکنون محدود بوده و به سایر نگرانی‌های اقتصاد کلان اشاره کرد. پیش بینی می‌شود که فدرال رزرو در پایان جلسه دو روزه خود در روز چهارشنبه، پس از رشد اقتصادی سریع‌تر از انتظار با نرخ سالانه ۴.۹ درصدی در سه ماهه سوم، نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که اسرائیل وارد مرحله دوم جنگ شده است، در شرایطی که او انتظار دارد گسترش عملیات زمینی در نوار غزه، «طولانی و دشوار» باشد. قیمت نفت اواخر روز جمعه افزایش یافت و برنت به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه رسید در حالی که اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش در حال افزایش عملیات زمینی در غزه هستند و به دنبال ریشه‌کن کردن حماس هستند.

مک نالی ادامه داد: «در حالی که اختلال عمده در عرضه نفت مساله اصلی ما نیست، هفته گذشته بازار نفت نسبت به احتمال تهاجم زمینی بزرگ اسرائیل به غزه و خطر جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر رونق یافت». وی پیش‌بینی می‌کند که ممکن است در این هفته ریسک بیشتری در قیمت نفت خام رخ دهد. تشدید جنگ خطر اختلالات عرضه را افزایش می‌دهد که از زمان حمله حماس در بازار به وجود آمده در حالی که قیمت نفت خام آمریکا از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر تنها ۳.۳ درصد افزایش یافته است، احتمال درگیری گسترده تر، بازارها را در موقعیت حساس نگه می‌دارد.

در حالی که هم اسرائیل و هم سرزمین‌های فلسطینی بازیگران اصلی نفت نیستند، این درگیری در منطقه اصلی تولید کننده نفت قرار دارد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که ممکن است جنگ فراتر از غزه گسترش یابد. روز یکشنبه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که ایالات متحده ریسک بالای گسترش درگیری به سایر بخش‌ها در منطقه خاورمیانه را در نظر می‌گیرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha