۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
افزایش حجم اقتصاد دیجیتال اندونزی به ۳۶۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰
تحقیقات گوگل نشان داد؛

افزایش حجم اقتصاد دیجیتال اندونزی به ۳۶۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰

تحقیقات اخیر گوگل بر روی اقتصاد دیجیتال اندونزی نشان می دهد که حجم این نوع از اقتصاد اندونزی تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۶۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ تحقیقات اخیر گوگل بر روی اقتصاد دیجیتال اندونزی نشان می دهد که حجم این نوع از اقتصاد اندونزی تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۶۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

گوگل که این مطالعه را با همکاری دو موسسه تحقیقاتی بزرگ یعنی تِماسک و بِین انجام داده، اعلام کرد که اقتصاد دیجیتال اندونزی در سال ۲۰۲۲ با ۲۲ درصد افزایش حجم به نسبت سال ۲۰۲۱، به بالای ۷۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

همچنین یافته های گوگل نشان می دهند که اقتصاد دیجیتال اندونزی همچنان در مسیر بزرگتر شدن بوده و حجم آن تا سال ۲۰۲۵ به بالای رقم ۱۳۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. این ارقام در حالی از سوی گوگل منتشر شده که حجم کل اقتصاد اندونزی در سال ۲۰۲۱، رقمی حدود ۱.۱۹ تریلیون دلار برآورد شده که البته این رقم به نسبت سال ۲۰۲۰ از ۳.۶۹ درصد افزایش برخوردار بوده است.

اندونزی از مهمترین اعضای اتحادیه اقتصادی جنوب شرق آسیا یا «آ سه آن» محسوب شده و دارای صنعت نفت توسعه یافته نیز هست. اگرچه این کشور تا سال ۲۰۰۹ عضو سازمان اوپک بوده، اما بنا به دلیل نیاز به نفت تولیدی خود، از عضویت این سازمان خارج شد.

علیرغم خوشبینی های حداکثری به اقتصاد دیجیتال اندونزی، باید به این نکته توجه داشت که شرکت های فعال در این سبک اقتصاد به ویژه استارت آپ های اندونزیایی همچنان درگیر تبعات ناشی از همه گیری کرونا بوده و همین موضوع، برنامه های راهبردی اندونزی برای توسعه اقتصاد دیجیتال این کشور را تا حد قابل توجهی به تعویق انداخته است.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha