۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
خرید تضمینی گندم در کشور از مرز ۱۰ میلیون تن گذشت
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم در کشور از مرز ۱۰ میلیون تن گذشت

مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: مصرف بهینه و متوازن کودها مهمترین راهکار افزایش عملکرد تولید در مزارع غلات است.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر در جلسه بررسی مسایل و مشکلات کودی، اظهار کرد: مصرف بهینه و متوازن کودهای فسفاته، پتاسه و ازته می‌تواند منجر به افزایش عملکرد تولیدی مزارع غلات شود این در حالی است که متاسفانه کشاورزان ما بیشتر از کود ازته استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که هیچ‌گونه محدودیتی در تامین کود وجود ندارد، افزود: مصرف کودهای ازته به تنهایی با وجود این که ظاهر گیاه خیلی خوب رشد می‌کند و سبز می‌شود، اما باعث کاهش عملکرد خواهد شد.

مهاجر تاکید کرد: افزایش آگاهی و دانش کشاورزان از مصرف بهینه کود در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره‌وری در تولید می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کارشناسان بخش کشاورزی و گندمکاران استان در شکسته شدن رکورد تولید و خرید تضمینی گندم در استان، گفت: امسال با وجود خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی، میزان خرید تضمینی گندم در کشور از مرز ۱۰ میلیون تن گذشت و در صورتی که عملکرد تولید غلات در سال زراعی جاری، بدون در نظر گرفتن دیم‌زارها، فقط در مزارع آبی به ۷ تن افزایش یابد، ما در تولید گندم به طور کامل خودکفا خواهیم شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha