۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
اراضی لیل‌ آباد در منطقه غرب شهر زنجان مشکل مسکن ملی را حل می کند
استاندار زنجان:

اراضی لیل‌ آباد در منطقه غرب شهر زنجان مشکل مسکن ملی را حل می کند

زنجان- استاندار زنجان گفت: اراضی لیل‌ آباد در منطقه غرب شهر زنجان با توجه به مزیت‌ ها و امتیازهای ویژه‌ به این شهر الحاق شده که ظرفیت و فرصت بسیار مهمی برای حل مشکلات مسکن در استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی روز یکشنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه یکی از ابزارهای کنترل مسکن، افزایش عرضه است، گفت: بخشی از کنترل تورم مسکن بر عهده حاکمیت است و باید با ابزارهای علمی این مهم انجام شود.

وی اظهار کرد: غرب شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد و در این میان این منطقه بهترین و مناسب ترین نقطه برای توسعه شهری است.

استاندار زنجان گفت: امتیازات مهمی همچون فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی و صنایع های تک در منطقه غرب شهر زنجان وجود دارد و وظیفه ما به عنوان مدیران مجموعه حاکمیتی این است که از ابزارهایی که در اختیار داریم برای تهیه مسکن مردم استفاده کنیم و براساس مصلحت بالادستی تدبیر کنیم.

افشارچی تصریح کرد: اراضی لیل‌آباد در منطقه غرب شهر زنجان با توجه به مزیت‌ ها و امتیازهای ویژه‌ به این شهر الحاق شده که ظرفیت و فرصت بسیار مهمی برای حل مشکلات مسکن در استان است.

وی افزود: ۱۷ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان زنجان ساخته می شود که کار بسیار بزرگی است و این استان در اجرای این طرح در سطح کشور پیشرو است و به تبع زودتر از سایر استانها مشکلات را درک کرده و برای حل آنها هم تلاش های زیادی صورت می گیرد.

استاندار زنجان ابراز داشت: خوشبختانه در استان زنجان اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت قانونی و با مدیریت خوب مدیرکل راه و شهرسازی استان جلو می رود.

افشارچی گفت: باید در خصوص مسکن جوانان تصمیمات خوبی گرفته شود و خوشبختانه در غرب زنجان این امکان وجود دارد. در حال حاضر متقاضیان مسکن در محدوده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند و باید برای جوانان زیر ۳۰ سال این امکان هم فراهم شود.

وی تصریح کرد: جمعیت شهر زنجان از ۲۸۰ هزار نفر در دهه ۷۰ به ۵۵۰ هزار نفر رسیده و بعد از گذشت ۳۰ سال بعد از الحاق منطقه گلشهر به شهر زنجان، اتفاقی در این شهر نیفتاده و با افزایش جمعیت، تقاضا هم زیاد شده و در این راستا باید متناسب با تقاضا ‌برنامه ریزی صورت گیرد و بازنگری در طرح های شهری زنجان اتفاق بیفتد.

استاندار زنجان بیان داشت: منطقه غرب شهر زنجان قابلیت لازم برای توسعه شهری را دارد و این مسیر می تواند فرصت خوبی را در بخش های مختلف ایجاد کند.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha