۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
اذعان جیک سالیوان به موفقیت طرح «کمربند- جاده» چین؛ لزوم همکاری برای مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی
در مقاله ای مطرح شد

اذعان جیک سالیوان به موفقیت طرح «کمربند- جاده» چین؛ لزوم همکاری برای مقابله با تهدیدات هوش مصنوعی

در سال‌های اخیر طرح یک کمربند یک جاده چین غالب بود و ایالات متحده آمریکا در سرمایه‌گذاری زیرساختی با مقیاس بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب ماند.

بازار؛ گروه بین الملل: فارن افرز اخیرا در مقاله ای با قلم «جیک سالیوان» نوشت: در سال‌های اخیر طرح یک کمربند یک جاده چین غالب بود و ایالات متحده آمریکا در سرمایه‌گذاری زیرساختی با مقیاس بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب ماند.

ترجمه بخشی از مقاله که در مورد بهداشت؛ تغییرات آب و هوا و توسعه زیرساخت ها درکشورهای در حال توسعه است در ادامه می آید.

سال اول بیماری همه‌گیری کووید-۱۹ نشان داد که اگر ایالات متحده آمریکا تمایلی به رهبری تلاش‌ها برای حل مشکلات جهانی نداشته باشد، هیچ کشور دیگری وارد این عرصه نخواهد شد.

در سال ۲۰۲۰ بسیاری از رهبران جهان به سختی در مورد بیماری کووید صحبت می کردند و زمانی که کووید-۱۹ رخ داد، گروه هفت برای هماهنگی اقدامات تلاش کرد اما کشورها به جای هماهنگی نزدیک، تلاش‌های متفاوتی را انجام دادند که همه‌گیری را شدیدتر از آنچه ممکن بود کرد.

رئیس جمهور بایدن و تیم او همیشه بر این باور بوده اند که ایالات متحده نقش مهمی در تقویت همکاری های بین المللی چه در زمینه اقتصاد جهانی، سلامت، توسعه و یا محیط زیست دارد. اما تجربه تکان دهنده بحران جهانی بدون رهبری جهانی، این موضوع را در جهان بینی رئیس جمهور برجسته کرد.

سالیوان: همانطور که به مجموعه دلهره آور چالش های جهانی نگاه می کردیم، متوجه شدیم که نه تنها مجبور هستیم رهبری ایالات متحده آمریکا را احیا کنیم بلکه باید بازی خود را ارتقا دهیم و به جهان به ویژه قسمت جنوبی جهان، ارزش پیشنهادی بهتری ارائه دهیم

همانطور که به مجموعه دلهره آور چالش های جهانی نگاه می کردیم، متوجه شدیم که نه تنها مجبور هستیم رهبری ایالات متحده آمریکا را احیا کنیم بلکه باید بازی خود را ارتقا دهیم و به جهان به ویژه قسمت جنوبی جهان، ارزش پیشنهادی بهتری ارائه دهیم.

در سال‌های اخیر طرح یک کمربند یک جاده چین غالب بود و ایالات متحده آمریکا در سرمایه‌گذاری زیرساختی با مقیاس بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب ماند

باید گفت ایالات متحده آمریکا رهبری دیرینه خود را در توسعه جهانی حفظ نموده و سرمایه گذاری های حیاتی خود را در عرصه سلامت و امنیت غذایی حفظ کرده است و در زمان نیاز مردم جهان، ارائه دهنده پیشرو کمک های بشردوستانه و کمک های غذایی اضطراری باقی مانده است.

رئیس جمهور بایدن اکنون تلاش جهانی در این زمینه را حتی بیشتر می کند بنابراین ایالات متحده برای پیشبرد پیشرفت به سمت اهداف توسعه پایدار سازمان ملل اولویت قائل است، بانک‌های توسعه چندجانبه را افزایش می‌دهد، بخش خصوصی را بسیج می‌کند و به کشورها کمک می‌کند تا سرمایه‌های داخلی را مورد استفاده قرار دهند.

در این راستا دولت در حال مدرنیزه کردن بانک جهانی است تا بتواند با سرعت و مقیاس کافی به چالش های امروزی رسیدگی کند و ما با شرکای خود برای افزایش چشمگیر تامین مالی بانک از جمله کشورهای با درآمد کم و متوسط کار می کنیم.

ما همچنین بر راه حل هایی برای کمک به کشورهای آسیب پذیر برای رسیدگی سریع و شفاف به بدهی های ناپایدار فشار می آوریم و منابعی را برای آنها آزاد می کنیم تا در آینده خود به جای پرداخت بدهی های سرسام آور سرمایه گذاری کنند.

در سال‌های اخیر طرح یک کمربند یک جاده چین غالب بود و ایالات متحده آمریکا در سرمایه‌گذاری زیرساختی با مقیاس بزرگ در کشورهای در حال توسعه عقب ماند. اکنون ایالات متحده صدها میلیارد دلار سرمایه را از طریق مشارکت گروه هفت برای توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری جهانی و حمایت از زیرساخت‌های فیزیکی، دیجیتال، انرژی پاک و سلامت در کشورهای در حال توسعه بسیج می‌کند.

دولت بایدن برای تقویت مجدد نهادهای بین المللی کار می کند و آنها را برای دنیایی که امروز با آن روبرو هستیم به روز می کند

ایالات متحده آمریکا در زمینه سلامت جهانی پیشتاز است. این کشور بیش از هر زمان دیگری برای پایان دادن به اپیدمی هایی مانند HIV/AIDS، سل و مالاریا به عنوان تهدیدهای بهداشت عمومی تا سال ۲۰۳۰ سرمایه گذاری می کند. تقریباً ۷۰۰ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ را به بیش از ۱۱۵ کشور و تقریباً نیمی از صندوق های جهانی مقابله با بیماری همه گیر اهدا کرد و همچنان مراقب تهدیدهای نوظهور است.

اگر آمریکا در مورد تغییرات آب و هوایی جدی نباشد، هیچ کشوری نمی تواند یک پیشنهاد ارزشی معتبر به جهان ارائه دهد. دولت بایدن شکافی بزرگ بین جاه طلبی و واقعیت را در مورد کاهش کربن به ارث برده است. ایالات متحده آمریکا اکنون در حال پیشبرد استقرار فناوری انرژی پاک در مقیاس جهانی است.

برای اولین بار این کشور به تعهد ملی خود تحت توافق پاریس برای کاهش انتشار خالص گازهای گلخانه ای و تعهد جهانی جهت بسیج ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کشورهای در حال توسعه جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی عمل خواهد کرد. این کشور ابتکارات مشترکی مانند انتقال انرژی با اندونزی را آغاز کرده است که انتقال بخش برق آن کشور را با حمایت منابع دولتی و خصوصی تسریع خواهد کرد.

دولت بایدن برای تقویت مجدد نهادهای بین المللی کار می کند و آنها را برای دنیایی که امروز با آن روبرو هستیم به روز می کند. علاوه بر نوسازی بانک جهانی، رئیس جمهور همچنین پیشنهاد داده است که کشورهای در حال توسعه در صندوق بین المللی پول سهم بیشتری داشته باشند.

دولت به تلاش خود برای اصلاح سازمان تجارت جهانی ادامه خواهد داد تا بتواند انتقال انرژی پاک را به پیش ببرد، از کارگران محافظت کند و رشد فراگیر و پایدار را ارتقا دهد و در عین حال به رقابت، باز بودن، شفافیت و حاکمیت قانون ادامه دهد. رئیس جمهور خواستار اصلاحات گسترده در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است تا تعداد اعضای دائمی و غیردائم را افزایش داده و آن را مؤثرتر و نماینده تر کند.

رئیس‌جمهور همچنین می‌داند که کشورها باید بتوانند در چالش‌هایی که در چندی پیش غیرقابل درک بودند، همکاری کنند - با توجه به ظهور هوش مصنوعی. به همین دلیل است که ما مشاغل پیشرو ایالات متحده را که مسئول نوآوری هوش مصنوعی هستند گرد هم آوردیم تا مجموعه ای از تعهدات داوطلبانه برای توسعه هوش مصنوعی به روش هایی ایمن و شفاف ایجاد کنند. به همین دلیل است که خود دولت ایالات متحده تعهداتی را در این زمینه پذیرفته است و در ماه فوریه بیانیه ای در مورد استفاده نظامی مسئولانه از هوش مصنوعی صادر کرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha