۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق دستمزد به هیئت دولت ارائه شده است
عضو شورای عالی کار:

افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق دستمزد به هیئت دولت ارائه شده است

توفیقی، عضو شورای عالی کار بیان کرد: حق مسکن در حال حاضر ۱۰۰ هزار تومان است که پیشنهاد شده است به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار، فرامرز توفیقی با بیان اینکه حق مسکن کارگران به عنوان یکی از مولفه‌های ترمیم مزد، که می‌تواند در تأمین سر جمع درآمد کارگران کمک کننده باشد، گفت: حق مسکن کارگران تنها مولفه در حقوق کارگران است که نیاز به تصویب هیئت دولت دارد.

وی دباره وضعیت تعیین حق مسکن کارگران اظهار کرد: در سال ۹۹ جلساتی در شورایعالی کار برگزار شد و شاهد عدم اجماع نظرات کارگری و کارفرمایی و همچنین دولت بودیم که امضا نکردن مصوبه توسط نماینده کارگران نتیجه آن بود. این مسئله سبب شد بندهایی در مصوبه دستمزد سال جاری گذاشته شود که از آن جمله می‌توان به بازنگری در حق مسکن اشاره کرد.

عضو شورای عالی کار با اشاره به برگزاری جلسات گوناگون برای تعیین حق دستمزد بیان کرد: حق مسکن در حال حاضر ۱۰۰ هزار تومان است که پیشنهاد شده است به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند و برای تصویب هیئت وزیران به هیئت دولت ارسال شد و امیدوار هستیم این مبلغ در هیئت وزیران تصویب و به کارگاه‌های تحت پوشش اعلام شود.

وی با اشاره به خط فقر و شکاف بین درآمد کارگری با واقعیت‌های میدانی معیشتی گفت: حداقل دستمزد با سرجمع دریافتی‌ها و برای شرط مصوب شدن حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی برای کارگری که اولاد ندارد حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و با دو اولاد به دو میلیون و ۹۳۰ هزار تومان می‌رسد.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار با اشاره به اینکه خط فقر توسط متولیان قانونی هرگز اعلام نشده است، اظهار کرد: اگر این خط فقر اعلام می‌شد می‌توانستیم سیاست‌های کلان راهبردی را در این حوزه مشاهده کنیم اما آنچه ملاک نظر نماینده‌های کارگری و کارفرمایی است، تعیین سبد معیشت خانوار سال ۹۹ در ذیل دستمزد است که چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر: ۲۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha