۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
الموت شهر شکلات شود/ رونق صنایع پاک در قزوین
نماینده قزوین در مجلس:

الموت شهر شکلات شود/ رونق صنایع پاک در قزوین

قزوین - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک در قزوین امروز زیرساخت خوبی برای ایجاد صنایع پاک به وجود آورده است که با تکیه بر این رویکرد می‌توانیم صنایع پاک در قزوین را رونق دهیم.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف الله سیاهکلی شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در دفتر ارتباطات مردمی این نماینده برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه امروز ظرفیت‌های بیشمار صنعتی برای استان وجود دارد اما ویژگی های جغرافیایی ویژه استان قزوین و تولیدات کشاورزی و دامی خاص این استان موجب شده است تا ظرفیت عظیمی در حوزه صنایع تبدیلی و صنایع پاک وجود داشته باشد که نادیده گرفته شده است.

وی بیان کرد: منطقه الموت قزوین امروز می تواند به یک شهر شکلات در کشور تبدیل شود، چرا که امروز ایران در تولید شکلات ضعیف عمل کرده است و منطقه الموت قزوین با تولیدات کشاورزی شاخص که از مواد اولیه انواع شکلات است، می تواند به یک برند ویژه برای استان تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: الموت یکی از داشته‌های ارزشمند طبیعی ما در استان قزوین است و نباید با انواع آلاینده‌های صنعتی آلوده شود، این در حالی است که مسئله بیکاری و اشتغال یکی از معضلات این منطقه است که جوانان را به مهاجرت وادار کرده است در این شرایط تنها استفاده از دارایی های طبیعی ما، حرکت به سمت فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی می تواند در کنار حفظ ماهیت سنتی و طبیعی این منطقه موجب اشتغالزایی و تامین معیشت مردم شود.

سیاهکلی بیان کرد: تشکیل تعاونی های محلی برای مدیریت سرمایه و توان مردم و هدایت به بخش صنایع تبدیلی از الزامات است که هماهنگی ها برای تشکیل این تعاونی ها تا حدودی انجام شده است.

وی افزود: این که استان ما در بخش های مختلف غنی است غیر قابل انکار است اما مردم استان بسیاری از ظرفیت‌های داخلی را نادیده گرفته اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: چرا مردم منطقه الموت و طارم نباید بتوانند از تولیدات کشاورزی خود بیشترین میزان بهره مندی را داشته باشند و کمترین میزان سود به همین کشاورزان و باغداران اختصاص پیدا کند.

سیاهکلی گفت: اگر بتوانیم در این حوزه مدیریت درست داشته باشیم قطعا ارزش افزوده و سودآوری خوبی عاید مردم این مناطق می‌شود که توسعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در این مناطق رقم خواهد زد.

وی عنوان کرد: با تامین مسئله معیشت در روستا نگرانی‌ها در خصوص مهاجرت و پیامدهای آن نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند و امکان خدمت رسانی به مردم در مناطق روستایی نیز بیشتر فراهم می‌شود.

صنایع تبدیلی مرتبط با زیتون در منطقه طارم قزوین مستقر شود
سیاهکلی عنوان کرد:  همین چالش امروز در منطقه طارم قزوین نیز وجود دارد و در شرایطی که بخش قابل توجهی از تولیدات این منطقه در حوزه زیتون و روغن زیتون از برترین های این بخش در کشور است اما هنوز نتوانسته ایم صنایع تبدیلی مرتبط را برای مردم این ناحیه ایجاد کنیم.

وی گفت: خام فروشی معضل اصلی امروز ما در استان قزوین است و برای رفع این مشکل نیازمند همراهی مردم و مسئولان هستیم تا با ایجاد تلاشی همگانی و عزمی جدی برای توسعه و رونق صنایع پاک در این مناطق تلاش شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز شهرک صنعتی در این منطقه ایجاد شده است اما با بازدیدی که بنده از این بخش داشتم متاسفانه کار خاصی انجام نشده است ولی می‌توان گفت زیرساخت و مکان مناسب برای فعالیت فراهم شده است و فقط همت و تلاش مردم محلی را نیز می طلبد تا به سمت رونق این بخش حرکت کنیم.

وضعیت راه های استان قزوین مطلوب نیست
سیاهکلی اظهار کرد: امروز در حوزه جاده ها وضع استان خوب نیست و بعضی از مناطق روستایی استان قزوین امروز در حوزه راه ها وضعیت وحشتناکی دارد که تردد را برای مردم این روستاها دشوار کرده است.

وی اظهار کرد: تا کنون سه دستور از نوبخت دریافت کردیم که یکی از این دستورها در حوزه جاده های استان قزوین بوده که اهمیت این مسئله و نگاه ویژه ما به رفع این مشکلات را می رساند چرا که تلاش ما این است که مردم بتوانند با خیال راحت در راه های استان تردد کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس برآوردها ما نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی جاده های استان قزوین اعتبار نیاز داریم که با جلسات برگزار شده تنها توانستیم موافقت ۱۰۰ میلیارد تومان از این رقم را دریافت کنیم که قطعا اختصاص این اعتبارات می تواند برای احیاء این راه ها اثر بخش باشد.

سیاهکلی گفت: امروز مشکلات اقتصادی و اعتباری موجود باعث شده است تا برای اجرای برخی از پروژه ها در فشار باشیم اما می توانیم با بهره وری بهینه و مدیریت در منابع بیشتری استفاده را داشته باشیم.

شفافیت به معنای بیان همه چیز نیست
وی اظهار کرد: قرار نیست به بهانه شفافیت هر چیزی در جامعه منتشر شود، باید بدانیم که هر آن چیزی که نیاز است تا در جامعه بیان شود باید گفته شود از این رو مردم مطمئن باشند هرچه که حقوق آنها مرتبط است و مردم با آن دچار خسارت، پیشرفت، رشد یا ضرر می شود را باید بشنوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با تخلف برخورد جدی می کنیم و اجازه نمی دهیم هیچ کسی فساد در کشور ایجاد کند اما چون این داستان پیچیدگی دارد باید تلاش کنیم تا در شکل آرام به این مسئله رسیدگی کنیم.

سیاهکلی بیان کرد: این که مدیران ما در ابتدای کار به جای تمرکز بر کوتاه مدت با برنامه‌های کلان و طول و دراز روی کار می‌آیند منطقی نیست چرا که در اصل مدت زمان مدیریت بسیاری از مدیران ما برای اجرای برنامه‌های بلند مدت کافی نیست.

وی گفت: بنده اگر امروز نماینده مردم قزوین هستم باید تلاش و برنامه‌ریزی کنم تا در این مدت چهار ساله بیشترین میزان بازدهی را داشته باشم  ولی این که از امروز خود را برنده دور بعد نیز بدانم و برنامه کاری هشت ساله بچینم منطقی نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد: اگر امروز تاکید ما بر انتخاب مدیران بومی برای استان است به این دلیل است که فرصت مدیر غیربومی برای شناسایی استان هدر نرود و بتوانیم بیشترین میزان بهره‌وری و کارآیی را از مدیران استانی طلب کنیم.

سیاهکلی افزود: قزوین نیازمند مدیرانی دلسوز و فعال است و قطعا با انتصابات به جا می‌توانیم این رشد و توسعه را در استان شاهد باشیم.

معادن ظرفیت‌های فراموش شده در استان قزوین هستند
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز معادن به عنوان یکی از داشته‌های طبیعی استان قزوین مورد اغفال قرار گرفته است و با بی‌مهری‌هایی که طی سالیان اخیر به فعالین این حوزه صورت گرفته متاسفانه معادن استان قزوین امروز وضعیت خوبی ندارند.

سیاهکلی گفت: این که از مجموع درخواست‌هایی که در حوزه معادن به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین وارد می‌شود، تنها ۲.۵ درصد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد جای تامل دارد.

وی ادامه داد: با این حساب احتمالا از همین ۲.۵ درصد نیز بخشی با مخالفت روبه رو می‌شود و به این معنا ما با دست خودمان جلوی رونق و توسعه را در این بخش گرفته‌ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصاد و اشتغال در استان رفع شود باید بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی استان را شناسایی و برای حمایت از آن تلاش کنیم.

کد خبر: ۲۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha