نقشه‌های گوگل و اپل به کمک صهیونیست‌ها آمدند

نقشه‌های گوگل و اپل به کمک صهیونیست‌ها آمدند

اپل و گوگل نقشه‌های ترافیکی آنلاین در سرزمین‌های اشغالی و غزه را غیرفعال کردند، این درخواستی است که نیروهای اسرائیلی پیش از حمله زمینی مورد انتظار به غزه، آن را مطرح کرده بودند.

به گزارش بازار، یکی از سخنگویان بلومبرگ تایید کرده که گوگل به روز رسانی آنلاینترافیک سرزمین های اشغالی و غزه را در گوگل‌مپ و ویز غیرفعال کرده است.

سخنگوی گوگل گفت: «به‌دلیل رعایت ایمنی جوامع محلی، به‌طور موقت امکان مشاهده وضعیت ترافیک آنلاین و اطلاعات شلوغی را غیرفعال کرده‌ایم». وبلاگ اسرائیلی GeekTime هم گزارش داده که اپل همین ویژگی را در برنامه مپس خود نیز خاموش کرده است.

گوگل به نشریه هیل گفت که مردم همچنان می توانند از مپس و ویز برای دریافت اطلاعات مسیر استفاده کنند اما آن‌ها مانند گذشته نمی‌توانند داده‌های ترافیک آنی را در برنامه‌ها ببینند. مشخص نیست که آیا اپل برخی از قابلیت های ناوبری نقشه های خود را نیز حفظ می کند یا خیر.

این اقدام که توسط هر دو شرکت انجام شده است، درست پیش از تهاجم زمینی پیش بینی شده ارتش رژیم صهیونیستی به غزه صورت می گیرد که طبق گزارش ها قصد دارد ۱۰ها هزار سرباز را برای تصرف شهر مستقر کند.

یکی از منابع بلومبرگ گفت که گوگل برای همراهی با درخواست نیروهای دفاعی اسرائیل، ترافیک زنده و آنی را در نقشه غیرفعال کرده است. احتمالاً اسرائیل این درخواست را به این دلیل ارائه داده که این ویژگی می تواند تحرکات نیروهایش را آشکار کند. هیل می‌گوید اپل هم ترافیک زنده را در منطقه حذف کرد تا با درخواست ارتش اسرائیل مطابقت داشته باشد.

پیش از این نیز گوگل در سال ۲۰۲۲ ترافیک زنده در اوکراین را غیرفعال کرد و توضیح داد که این تغییر را برای حفاظت از ایمنی مردم محلی اجرا کرده است و پس از مشورت با مقامات اوکراینی تصمیم به انجام این کار گرفته است.

گفتنی است اخیرا کانال‌های رسمی تلگرام جنبش مقاومت حماس و گردان‌های القسام برای کاربرانی که یکشنبه شب این اپلیکیشن را از طریق گوگل پلی دانلود کرده بودند، غیرقابل دسترس شد. علت این موضوع «دستورالعمل‌های گوگل پلی» اعلام شد. پیش از این نیز یوتیوب اعلام کرد که ده‌ها هزار ویدئوی را حذف و صدها کانال را بسته است. متا هم اعلام کرد بیش از ۷۹۵هزار محتوای عبری یا عربی را حذف یا به عنوان مزاحم علامت گذاری کرده است.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha