۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
سالانه ۳۸۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در مازندران تولید می‌ شود
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

سالانه ۳۸۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در مازندران تولید می‌ شود

ساری- عباس زاده، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از تولید سالانه ۳۸۰ هزار تن گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد.

محمدمهدی عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سالانه ۳۰۶ هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید می شود و رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که رتبه ششم را در کشور داریم.

وی به تولید جوجه یک روزه در استان اشاره کرد و افزود: مازندران قطب اصلی تولید جوجه یک روزه و ۳۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه سالانه ۲۳ هزار تن تخم مرغ در مازندران تولید می شود، افزود: همچنین سالانه ۴۹۶ هزار تن شیر در واحدهای دامداری استان تولید می شود.

عباس زاده اظهار کرد: سالانه بیش از شش هزار تن عسل در مازندران تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ تن تولید پیله تر کرم ابریشم و رتبه پنجم کشور را داریم، گفت: ۱۰ هزار قطعه مرغ مادری در مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی استان داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وجود ۶۳ واحد کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در استان، گفت: ۸۷۰ هزار تن تامین و توزیع نهاده های دامی داریم.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha