۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
بانک‌های غیر دولتی ۳ درصد تسهیلات مسکن را پرداخت کردند
وزیر اقتصاد:

بانک‌های غیر دولتی ۳ درصد تسهیلات مسکن را پرداخت کردند

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۱۷ بانک تحت مدیریت وزارت اقتصاد ۹۷ درصد تسهیلات مسکن را تاکنون پرداخت کرده‌اند.

به گزارش بازار، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در سازمان بورس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها گفت:‌ ۱۷ بانک تحت مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزان ۹۷ درصد از تسهیلات مسکن را پرداخت کرده‌اند و ۱۵ بانک دیگر فقط ۳ درصد از تسهیلات مسکن را پرداخت کرده‌اند.

وی همچنین در زمینه پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد گفت: قرار است عواملی که در بلندمدت در تورم و انضباط پولی و ارزی بانک مرکزی اثر دارد از ثبات برخوردار شوند و هدف نرخ رشد ۲۵ درصدی نقدینگی برای سال جاری به دست آید که البته در ۶ ماه اول به اندازه این بازه زمانی این هدف محقق شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: در جنگ اخیر بین رژیم صهیونیستی و غزه عده‌ای تلاش می‌کردند تعادل بازار ارز را به هم بریزند که با همکاری بانک مرکزی تلاش آنها ناکام ماند.

وی همچنین در مورد پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد برای فعالان و صنایع بورسی گفت: تصمیمات مهم دولت در زمینه مالیات و نرخ‌های مالیاتی به‌گونه‌ای باید برنامه‌ریزی شود که برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر باشد و برای لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم متغیرهای مهم اقتصادی در بودجه مشخص خواهد شد تا فضای اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر شود.

خاندوزی همچنین در مورد پدافند غیرعامل گفت:‌دستور اصلی کار دولت غنی شدن اقتصاد و کاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدها است و بخش‌هایی که مرتبط با بودجه، بانک، بیمه، نفت و انرژی و جریان‌های مهم اقتصادی است باید بگونه‌ای تقویت شود که در مقابل تهدیدها دچار اخلال نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در وزارت اقتصاد و زیربخش‌های مرتبط با آن همچون گمرک، مالیات، خزانه‌داری، بانک‌ها و بورس خبر داد و گفت: امروز این دستورالعمل با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل رونمایی شد و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد موظف شدند سند پدافند غیرعامل خود را تا پایان سال در مقابل تهدیدها تدوین کنند.

وی همچنین گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون پیش‌بینی‌های خوبی برای متغیرهای اقتصادی و همچنین تقویم زمان‌بندی متغیرهای اقتصادی مصوب شد که این در کمیسیون‌های تخصصی دولت نهایی شده و به زودی در دستور جلسه اصلی هیأت دولت قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha