۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کارگروه راهبری توسعه «مدل مدیریت یکپارچه حوضه آبریز دریاچه ارومیه» آغاز به کار کرد
در چارچوب رصدخانه ملی آب ایران؛

کارگروه راهبری توسعه «مدل مدیریت یکپارچه حوضه آبریز دریاچه ارومیه» آغاز به کار کرد

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از آغاز فعالیت کارگروه راهبری طرح پایلوت توسعه مدل مدیریت یکپارچه حوضه آبریز دریاچه ارومیه در چارچوب رصدخانه ملی آب ایران خبر داد.

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده اضافه کرد: این طرح به‌عنوان ابزار حکمرانی مطلوب آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته و توسعه مدل مذکور در قالب پایلوت به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی واگذار شده است و کارگروه راهبری آن با مشارکت مدیریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه، دفتر اطلاعات و داده های آب کشور، شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز و دانشگاه ارومیه تشکیل شده است.

وی افزود: پیشبرد این طرح با مشارکت ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان حوضه آبریز دریاچه ارومیه خواهد بود و به فراخور موضوعات، از سایر ذینفعان نظیر بخش محیط زیست، بخش کشاورزی، بخش صنعت و غیره مشارکت گرفته خواهد شد.

وی در ادامه به اهتمام بخش آب برای اجرای رصدخانه ملی آب ایران اشاره کرد و اقدامات در دست انجام برای توسعه زیر ساختاهای تولید، مدیریت، تحلیل، مدل‌سازی و انتشار اطلاعات و داده‌های آب در مقیاس حوضه آبریز کشور را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه راهبری مدل مدیریت یکپارچه حوضه آبریز دریاچه ارومیه با میزبانی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اهداف این طرح، تشریح اجزای آن و نحوه راهبری موضوع در این کارگروه را تبیین کرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha