۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
چطور باید به درستی بیت کوین را تحلیل کرد؟

چطور باید به درستی بیت کوین را تحلیل کرد؟

درباره ماهیت وجودی بیت کوین همیشه سؤالات زیادی مطرح بوده است

چطور باید به درستی بیت کوین را تحلیل کرد؟

درباره ماهیت وجودی بیت کوین همیشه سؤالات زیادی مطرح بوده است. تحلیل بیت کوین به معامله‌گران دنیای کریپتوکارنسی کمک می‌کند تا با دید و آگاهی بهتری به ترید و خرید این ارز دیجیتال بپردازند. در ادامه نکاتی در خصوص بهترین روش تحلیل قیمت بیت کوین مطرح شده است که به شما کمک می‌کند تا معاملات پرسودتری داشته باشید. ما را تا انتها همراهی کنید.

تکنیکال تحلیل بیت کوین

تحلیل تکنیکال یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل قیمت ارز دیجیتال BIT است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا به سود بیشتری در معاملات خود برسند. روش‌ها و ابزارهای مختلفی برای انجام این کار معرفی شده است که شناخت و نحوه استفاده از آن‌ها برای هر تریدر ارز دیجیتال یک ضرورت است. در واقع تحلیل بیت کوین به معامله‌گران کمک می‌کند که به درستی نقاط ورود و خروج از معامله را شناسایی کنند که این امر با سود تضمینی بیشتر همراه خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این روش تحلیلی توجه به ۳ نکته زیر تأکید می‌شود.

همه‌چیز در قیمت نهفته است

یکی از اصول مهم تحلیل فنی همین جمله است که بر اساس آن می‌تواند به این درک رسید که هر اتفاقی در دنیای کریپتوکارنسی و گاها بازارهای سنتی می‌تواند بر قیمت خرید بیت کوین اثرگذار باشد؛ بنابراین مهم است که به فاکتورهای مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آینده شبیه به گذشته است

یک اصل مهم دیگر در تحلیل تکنیکال، تکرار روند قیمت است؛ به این معنا که باتوجه به رفتار گذشته بیت کوین می‌توان به‌راحتی قیمت آن را در آینده پیش‌بینی کرد. برای انجام این کار روش‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به الگوهای نموداری، شمعی و اندیکاتورها اشاره کرد.

قیمت‌ها تمایل به حفظ روند دارند

بر اساس این اصل بازار BITCOIN تمایل به حفظ روند قیمت‌ها دارد؛ مگر اینکه یک عامل بازدارنده، مانع از این امر شود. به‌عبارت‌دیگر قیمت‌ها تمایل دارند که به‌جای تغییر جهت دادن، روند فعلی خود را حفظ کنند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بنیادی قیمت بیت کوین

تحلیل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال BITCOIN به عواملی اشاره دارد که به‌طور کلی بر آینده آن ارز تأثیرگذارند؛ به‌عبارت‌دیگر فاندامنتال تحلیل بیت کوین به اساس و ریشه این ارز دیجیتال اشاره دارد که با توجه به آن می‌توان درباره سرمایه‌گذاری بر این رمز ارز تصمیم‌گیری کرد. توصیه می‌شود که از این روش تحلیلی در کنار سایر تکنیک‌های تحلیل به‌منظور شناخت هرچه بهتر بازار سرمایه استفاده کرد. فاکتورهای مهمی درخصوص تحلیل بنیادی وجود دارد که توجه به آن‌ها قبل از سرمایه‌گذاری روی ارز مورد نظر الزامیست. در ادامه این فاکتورها را بررسی می‌کنیم:

  • قانون عرضه و تقاضا که نقش مهمی در شناسایی روند بازار دارند. رابطه معکوس این دو فاکتور اطلاعات خوبی درخصوص قیمت و ترید BITCOIN می‌دهد.

  • بررسی موجودی کوین یکی‌دیگر از اصول مهم تحلیل بنیادی است که تا حد زیادی ارزش سرمایه‌گذاری بر یک رمز ارز را تعیین می‌کند.

  • حجم معاملات یکی‌دیگر از پارامترهای مهم در سنجش میزان محبوبیت یک ارز دیجیتال است.

  • محاسبه نرخ بازگشت سرمایه به معامله‌گران برای ارزیابی عملکرد ارز دیجیتال کمک شایانی می‌کند.

  • بررسی برنامه و هدف کلی پروژه یک الزام مهم دیگر قبل از سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است که به تریدرها کمک می‌کند تا با دید بهتری به کانال معاملاتی خرید بیت کوین وارد شوند.

  • شناسایی و بررسی روند پروژه‌های رقیب یکی‌دیگر از تکنیک‌های فاندامنتال تحلیل بیت کوین است که به جذب سرمایه‌گذاری بهتر کمک می‌کند.

چطور باید به درستی بیت کوین را تحلیل کرد؟

تحلیل زنجیره‌ای بیت کوین

تحلیل زنجیره‌ای یا آنچین روشی جدید و مدرن برای تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است که به بررسی فعالیت‌ها و تراکنش‌های ثبت شده روی بلاک‌ چین می‌پردازد. تحلیلگران با استفاده از این تکنیک، حرکت قیمت در آینده را با استفاده از معیارها و شاخص‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌دهند؛ درواقع تحلیل آنچین با استفاده از اطلاعات عمومی روی شبکه بلاک چین به بررسی ارزش آن شبکه می‌پردازد.

معامله‌گران از این تحلیل و تحلیل فنی به‌جهت شناخت بهترین استراتژی برای ورود و شناسایی به کانال‌های معاملاتی می‌پردازند. معیارهای مختلفی برای بررسی میزان قدرت و ارزش شبکه رمز ارز وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

آدرس‌های فعال (Active Addresses)

با اینکه معیار آدرس‌های فعال نشان‌دهنده تعداد کاربران فعال روی شبکه نیست؛ اما تعداد آدرس‌های استفاده‌شده توسط صرافی‌ها، ماینرها و دیگر کاربران نشانی از ارزشمندی یک شبکه است. با درنظرگرفتن این موضوع، چرایی ارزشمندی شبکه BITCOIN مشخص می‌شود.

حجم معاملات (Trading Volume)

همانطور که از نام این معیار مشخص است، نشان‌دهنده مقدار رمز ارز تبادل‌شده بین آدرس‌هاست. با بررسی این موضوع در زمان سرمایه‌گذاری بر ارز BIT با خیال آسوده‌تری می‌توان به بازار ورود کرد.

صدور روزانه (Daily Issue)

صدور روزانه یک ارز به‌معنای تعداد کل توکن‌های جدید پاداش‌داده‌شده به ماینرها و استیک‌کنندگان در روز است. این معیار تحلیل بیت کوین عملکرد درست سیاست پولی این شبکه را نشان می‌دهد.

درآمد ماینرها (Miner Revenue)

درآمد بالای ماینرها به معنای سلامت شبکه و انگیزه آن‌ها برای ادامه حفاظت از شبکه و دریافت پاداش است.

هش ریت (Hash Rate)

نرخ هش مقدار قدرت پردازشی تولیدشده توسط ماینرها برای تأمین امنیت شبکه را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ به این معنا که هش ریت بالاتر به امنیت بیشتر شبکه بلاک چین اشاره دارد که این نرخ در شبکه BITCOIN نرخ قابل قبول و بالایی است.

بهترین تحلیل برای خرید بیت کوین کدام است؟

در متن مقاله به سه روش مهم تحلیل بیت کوین اشاره شد؛ اما اینکه کدام روش بهترین است؟ سوالی کلی است و پاسخ به آن به معیارهای مختلفی بستگی دارد. تحلیل‌گران بازار ارز بر این باورند که ترکیب و بررسی هر سه روش، بهترین راهکار برای بررسی ارزش یک شبکه بلاک‌چین و آن رمز ارز است.

نکته مهمی که در خصوص خرید و ترید BITCOIN باید به آن توجه داشته باشید، این است که توضیحات این مقاله به‌هیچ‌وجه نباید تنها معیار خرید و معامله این ارز دیجیتالی باشد. اگر تمایل به فعالیت در این حوزه دارید، بهتر است که با تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار مشورت کنید.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha