۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
تخلیه‌ و بارگیری ۱۳۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران
در هفت ماهه ابتدای امسال ثبت شد؛

تخلیه‌ و بارگیری ۱۳۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران

بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی هفت ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۳۳ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۱۷ ثبت شد.

به گزارش بازار، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان هفت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۱۶ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۸ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۲۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۸۹ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۴۴ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۲۷ تن بوده است.

رشد ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر حاکمیتی
میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان هفت ماهه نخست سال جاری، معادل ۴۸ میلیون و ۳۱ هزار و ۷۳۲ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۴۱ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۵۸ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۸۹ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۲۹۰ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۱۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور نسبت به هفت ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد و رشد بارگیری کالاهای نفتی معادل ۴ درصد بود.

جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی طی هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۶۴ میلیون و ۱۲۳ و ۷۷۰ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۶۹ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۴۷ تن ثبت شد. همچنین مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۳۳ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۱۷ تن بوده که حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۳ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان هفت ماهه نخست جاری، معادل یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۳۲۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۴۸۴ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha