۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
بانک‌ها در تنظیم قراردادها سهل انگاری می‌کنند
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران:

بانک‌ها در تنظیم قراردادها سهل انگاری می‌کنند

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: برخی بانک‌ها برای اینکه بتوانند طلب خود را وصول کنند، تعمدا در تنظیم قراردادها سهل انگاری و با تأخیر در طرح دعاوی، تاخیر تأدیه را متوجه فرد مدیون می‌کنند.

به گزارش بازار، ربیع الله قربانی در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدرس با قدردانی از زحمات مدیران و پرسنل قضایی و اداری این مجتمع گفت: موفقیت نظامی جبهه مقاومت در غزه بسیار مهم است و ان‌شاالله زمینه نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را به وجود خواهد آورد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب در این مراسم به ضرورت و اهمیت پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه‌ای است که دستگاه قضایی همواره تلاش کرده است تا از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم را استفاده کند.

قربانی گفت: قوه قضائیه باید در برخورد با مجرمینی که قواعد عمومی یا قراردادهای خصوصی را نقض می‌کنند، دقیق، عادلانه و به سرعت اقدام کند.

وی ادامه داد: فرآیند دادرسی، از تحقیقات مقدماتی تا صدور و اجرای حکم باید به شکلی باشد که باعث اصلاح فرد شده و او را به شناختی برساند که هنجار شکنی را از رفتار خود حذف کند و لازمه این امر این است که همکاران قضایی و انتظامی نسبت به جامعه شناخت داشته باشند.

قربانی گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگ ساز همه در بحث آگاه سازی جامعه نقش دارند و اگر هرکدام تکالیف خود را به درستی ادا کنند، شاهد کاهش وقوع جرم خواهیم بود.

رئیس کل محاکم تهران با اشاره به نقش بانک‌ها در بهداشت قضایی گفت: بانک‌ها برای اینکه بتوانند طلب خود را تثبیت و وصول کنند، در وضع تنظیم قراردادها سهل انگاری می‌کنند و مثلا با تأخیر در طرح دعاوی، سال‌ها منتظر می‌مانند تا تاخیر تأدیه متوجه تعهد مدیون شود که این اجرای حکم را با مشقت همراه می‌کند.

وی گفت: در تشکیل بعضی از پرونده‌های کلاهبرداری سنگین به خاطر نظارت نکردن نهادهای متولی بر آگهی ها، جمعیتی جذب و تبدیل به پرونده‌های کثیرالشاکی می‌شود که منجر به خسارت‌های سنگین به حقوق مردم است و انتظار می‌رود نهادهای متولی در انجام وظایف خود در این زمینه نیز دقت لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این جلسه به سه شاخص عمده وحدت در دستگاه قضایی، تعامل با سایر نهادها و مشورت با حفظ استقلال پرداخت و گفت انتظار داریم این سه شاخص همواره به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار سرپرستان و همکاران قضایی و اداری در مجتمع‌های قضایی تهران باشد.

در این جلسه، از زحمات روح اله اعظمی ساردوئی تقدیر بعمل آمد و مهدی حلال خور میرکلا با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدرس معرفی شد.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha