۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
سامانه هشدار سیل جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود
معاون‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

سامانه هشدار سیل جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود

معاون‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که با توافق این سازمان و سازمان هواشناسی، به‌زودی سامانه‌ هواشناسی جاده‌ای در قالب راه‌اندازی ایستگاه‌های جاده‌ای در راه‌های کشور آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش بازار، رضا اکبری در نخستین همایش هواشناسی جاده‌ای از راه‌اندازی سامانه هواشناسی جاده‌ای و سامانه هشدار سیل جاده‌ای خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه، امکان تحلیل اطلاعات پیش‌بینی‌های نقطه‌ای هواشناسی در جاده‌های کشور فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و به‌موقع برای اجرای عملیات راهداری به‌ویژه در طرح راهداری زمستانی راه‌های بین‌شهری، از راه‌اندازی سامانه هشدار سیل جاده ای برای نخستین‌ بار در کشور خبر داد.

این مسوول، ایجاد میز بحران هواشناسی را از دیگر توافقات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان هواشناسی ذکر و برخورداری از تحلیل‌های دقیق و اطلاع‌رسانی در زمان هشدارهای هواشناسی را از دستاوردهای آن عنوان کرد.

وی، اهمیت توجه به زمان طلایی در عملیات راهداری زمستانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دریافت به‌موقع و سریع هشدار بارش برف توسط هواشناسی در استفاده بهینه از این زمان طلایی اهمیت شایانی دارد.

اکبری با اشاره به گزارش‌های «پیارک» (مجمع جهانی راه) مبنی‌ بر تغییر شرایط جوی، بارش سنگین باران، وقوع سیل، آب‌شستگی و فرسایش خاک در نقاط مختلف جهان، اهمیت مراقبت بیشتر برای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیل را یادآور شد.

وی به بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا برای تغییر روش‌های راهداری زمستانی اشاره کرد و ادامه‌داد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، نوسازی ماشین‌آلات راهداری و خرید یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری، در اولویت فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی، تلاش و تامین‌ تجهیزات مورد نیاز، عملیات راهداری زمستانی در سال‌جاری به بهترین شکل اجرا و زمینه تردد روان و ایمن هموطنان در طول راه‌های کشور فراهم شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha