خیز دولت برای تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی متخصص اقتصاد دیجیتال
معاون رییس جمهور خبر داد

خیز دولت برای تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی متخصص اقتصاد دیجیتال

معاون پارلمانی رییس جمهور از خیز دولت برای تربیت ۵۰۰ هزار نفر نیروی متخصص اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش بازار، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت و گویی تاکید کرد: برنامه هفتم یک رویکرد ۵ ساله در بخش های مختلف کشور است لذا ضرورت داشت که با دقت تنظیم شود و دولت در این راستا برنامه هفتم را براساس سیاست‌های ابلاغی و آسیب شناسی از ۶ برنامه قبلی و با تاکید و توصیه مقام معظم رهبری بر مبنای مسئله محوری تهیه کرده است.

وی افزود: در این برنامه موضوعاتی مانند رشد اقتصادی، کنترل تورم، ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله ترانزیت، افزایش بهره وری، مشکلات صندوق های بازنشستگی، اقتصاد دریامحور و اقتصاد رقومی (دیجیتال) مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اهداف و سیاستگذاری‌های خوبی در برنامه هفتم در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است و با اجرایی شدن آن می‌توان شاهد گشایش‌های اقتصادی قابل توجهی بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه به موضوع پرورش در حوزه نهاد آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی به جوانان و نوجوانان و اهمیت فضای مجازی، تاکید جدی شده است و در حوزه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی تکلیف شده که ۵۰۰ هزار نیروی ماهر و متخصص تربیت شود.

معاون رئیس جمهور گفت: اینکه بایدن می‌گوید اگر رژیم صهیونیستی هم نبود ما آنرا ایجاد می‌کردیم حاکی از آنست که استکبار از وجود خنجری بر پهلوی امت اسلامی سود می‌برد اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که جنایت و وحشیگری صهیونیست‌ها علیه زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در سایه حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، ماهیت واقعی آنها در دفاع از حقوق بشر را پیش دیدگان جهانیان قرار داده است و بی‌تردید با آگاهی ملت‌ها دیگر نمی‌توانند با شعارها و وعده‌های فریبنده، رژیم تبهکار صهیونیستی را تقویت و تثبیت کنند، در واقع با بیداری و مقاومت مردم ستمدیده فلسطین و آگاه شدن افکار عمومی دنیا از حقایق منطقه، اسرائیل غاصب و حامیانش به پایان راه نزدیک شده‌اند.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی عملکرد سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و علیه زنان و کودکان بی پناه اظهار داشت: عملکرد سازمان‌های بین‌المللی واقعا مایه تاسف است این مجامع که بعضاً به خاطر اتفاقی طبیعی برای یک زندانی در بعضی کشورهای مستقل، هیاهو و جنجال راه می‌اندازند و شبانه‌روز دم از حقوق بشر می زنند اما در روزهای گذشته در مقابل کشته شدن بیش از هزار زن و ۲ هزار کودک بی‌گناه و بی‌پناه نه تنها سکوت کردند بلکه در مواردی از اقدام رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

وی افزود: رفتار بی‌رحمانه رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی حاکی از اوج شقاوت و قساوت است و این جرثومه فساد در ارتکاب جرم و جنایت علیه انسان‌ها هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست و آشکارا بیمارستان، مدرسه، کلیسا، مسجد، بازار، واحدهای مسکونی و محل تجمع مردم بی‌دفاع را مورد حمله وحشیانه قرار می دهد. البته این کار نشانه استیصال رژیم است چراکه توان مقابله با رزمندگان مقاومت در میدان نبرد را ندارد و برای جبران ناتوانی خود به کشتار گسترده و کودککشی روی آورده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور عنوان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی در طول ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست ها بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده است، این عملیات برق آسا و هوشمندانه ضربه مهلکی به ارتش اشغالگر وارد کرد که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب دیگر قابل جبران و ترمیم نیست این عملیات پیروزمندانه و غافلگیر کننده نشان داد که رژیم صهیونیستی رفتنی است.

حسینی افزود: مردم فلسطین با تحمل ۷۵ سال فشار، تهدید، محرومیت، محاصره، بمباران و ناامنی، زندان و شکنجه دیگر تحمل این وضع برایش میسر نیست و با انگیزه و اعتقاد اراده کرده است که به این شرایط خاتمه دهد و در جبهه مقابل صهیونیست‌ها در وضعیت روحی شکننده‌ای قرار دارند و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا پس از گذشت ۱۸ روز از شروع عملیات طوفان الاقصی، جرات و شهامت حمله زمینی به غزه را ندارند چرا که می دانند رزمندگان مقاومت در آمادگی کامل منتظر ورود آنان هستند تا غزه را به باتلاق و جهنمی برای صهیونیست‌ها تبدیل کنند که امکان خروج از آن را نداشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: مقاومت پیروزی بزرگی را رقم زد و بسیاری از نقشه های آمریکا و اروپا برای منطقه را بر هم زد، غربی‌ها قصد داشتند رژیم صهیونیستی را در منطقه کاملا مسلط نمایند، مردم غزه را به سمت کشورهای دیگر مثل مصر و اردن کوچ داده و رابطه این رژیم با کشورهای عربی و اسلامی را عادی سازی کنند، که این عملیات تمام معادلات آنان را برهم زد.

حسینی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نه تنها یک شکست مفتضحانه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی بود بلکه شکست بزرگتر در سطح افکار عمومی جهان بود که ماهیت واقعی این رژیم سفاک عیان ساخت.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره نقش اعتراض و راهپیمایی ملت های جهان در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروزه افکار عمومی و اعتراضات مردمی به ویژه در قالب اجتماعات گسترده و تداوم مقاومت می‌تواند دولت‌هایی راکه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و یا در قبال مظالمش سکوت کرده اند، به عقب نشینی وادار نماید، همانگونه که کشورهای خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل پس از این اتفاقات تحت تاثیر واکنش‌های گسترده مردمی دیگر از عادی سازی دم نمی زنند بلکه رفتار ددمنشانه صهیونیت‌ها را محکوم می کنند.

حسینی افزود: امروز در اروپا با اینکه برای تظاهرات در حمایت از فلسطین، مجازات تعیین کرده و به شدت برخورد می کنند اما مردم همچنان به اعتراضات خود ادامه می دهند و تداوم حضور مردم در محکومیت رژیم صهیونیستی، کار دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی در سرکوب معترضان را با دشواری مواجه خواهد کرد.

وی یادآور شد: امروز مردم فلسطین بخوبی فهمیده اند که با رژیم صهیونیستی نمی توان به صلح رسید و آنرا در زمان یاسر عرفات تجربه کرده‌اند که صهیونیست‌ها نه تنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند بلکه بدنبال پاکسازی و گسترش شهرک سازی هستند، لذا راه مبارزه را بعنوان راه عزت و شرافت برگزیده اند و در این راه جبهه مقاومت در منطقه و افکار عمومی جهان حامی آنها است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز منافع آمریکا در معرض آسیب قرار داد اگر زمانی پایگاه عین الاسد مورد حمله ایران قرار گرفت که در طول دوران بعد از جنگ جهانی دوم به این طرف بی سابقه بود، امروز این طلسم شکسته شده و هر از چندی نیروهای مقاومت به این پایگاه و سایر پایگاههای آمریکا در منطقه حمله می کنند، لذا تداوم حمایت آمریکا و انگلیس از جنایت صهیونیست‌ها به هیچ عنوان به نفع آنها نیست، بلکه اسیب جدی خواهند دید و مقاومت مانع استمرار ددمنشی صهیونیست‌ها خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: نشانه های فروپاشی رژیم صهیونیستی آشکار شده است و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با تنفس مصنوعی بدنبال سرپا نگه داشتن این رژیم جعلی و نتانیاهو هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره برنامه هفتم توسعه اظهارداشت: دولت بلافاصله پس از ابلاغ سیاست های کلی از جانب رهبری، برنامه هفتم توسعه را تدوین و تقدیم مجلس کرد و این برنامه پس از بررسی در کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس در حال بررسی است و انتظار می‌رود در روزهای آتی رسیدگی به آن به پایان برسید.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های بارز برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: برنامه هفتم یک رویکرد ۵ ساله در بخش های مختلف کشور است لذا ضرورت داشت که با دقت تنظیم شود و دولت در این راستا برنامه هفتم را براساس سیاست‌های ابلاغی و آسیب شناسی از ۶ برنامه قبلی و با تاکید و توصیه مقام معظم رهبری بر مبنای مسئله محوری تهیه کرد و در آن موضوعاتی مانند رشد اقتصادی، کنترل تورم، ظرفیت های کشور در حوزه های مختلف از جمله ترانزیت، افزایش بهره وری، مشکلات صندوق های بازنشستگی، اقتصاد دریا محور و اقتصاد رقومی (دیجیتال) مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات زیادی که نمایندگان در مفاد این لایحه داشته اند، گفت: در ابتدای بررسی در کمیسیون تلفیق تغییرات زیادی در لایحه صورت گرفت و بعضاً معادل موادی که در لایحه وجود داشت احکام و مواد جدیدی به آن ملحق شد که بار مالی داشت و خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی بود با توجه به اینکه شاکله لایحه نباید تغییر کند طی جلسات سران دو قوه و گفت و گو با اعضای کمیسیون این مشکل با تفاهم در حال حل و فصل است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اهداف و سیاست‌های خوبی در برنامه هفتم در بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است و با اجرایی شدن آن می توان شاهد گشایش‌های اقتصادی بود. در این برنامه به موضوع پرورش دانش‌آموزان، مهارت‌آموزی و توجه به فضای مجازی تاکید جدی شده است و در حوزه اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی تکلیف شده که ۵۰۰ هزار نیروی ماهر و متخصص تربیت شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha