۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
باز نشدن مرز ترکمنستان بازار سیب زمینی گلستان را بی رمق کرد
نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان:

باز نشدن مرز ترکمنستان بازار سیب زمینی گلستان را بی رمق کرد

گرگان- نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: باز نشدن مرز ترکمنستان، امکان افزایش قیمت و توسعه صادرات سیب زمینی را از استان گلستان را گرفته و بازار این محصول بی رمق شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع و معادن شهرستان گرگان، امیر یوسفی اظهار کرد: امسال به علت بسته بودن مرز ترکمنستان، نتوانستیم از استان گلستان به این کشور صادرات سیب زمینی داشته باشیم و همین امر بی رمقی بازار سیب زمینی را به دنبال داشت.

وی افزود: انتظار داریم با رایزنی هایی که انجام می شود، صادرات سیب زمینی کشاورزان گلستانی را با کشتی توسعه دهیم که باقیمانده این محصول با قیمت بیشتری برداشت شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر، در زمان پیک برداشت سیب زمینی در استان قرار داریم، اضافه کرد: متاسفانه شاهد قیمت پایین این محصول در بازار هستیم و با عنایت به گرمای هوا، برداشت را نمی توان به تاخیر انداخت و می بایست برای رونق بازار فکری کرد.

وی با بیان اینکه، نزدیک به ۸۰ درصد سیب زمینی استان تابه حال برداشت شده است، گفت: همکاری و تعامل در حمل و نقل داخلی نیز بر رونق بازار نقش مهمی دارد که در این زمینه باید اقدام فوری انجام شود.

کد خبر: ۲۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha