۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا مهر پرداخت می شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا مهر پرداخت می شود

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸ حداکثر تا اول مهر امسال پرداخت می شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدباقر نوبخت در ارتباط زنده از صفحه مجازی خود با بازنشستگان افزود: برای اینکه در کار تسریع شود به دستگاه ها گفتیم که اموال مازاد خود را بفروشند و یا سهام خودرا واگذار کنند تا بتوانند بدهی های پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد:‌ این که گفته شود اموال مازاد نداریم دلیلی نمی شود که پاداش بازنشستگان پرداخت نشود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: علاوه بر این حق عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان نیز به صورت ۵۰ درصد افزایش از اول فروردین امسال مشابه شاغلان اعمال می شود.

نوبخت افزود: موضوعی دیگر اختلاف دریافتی بازنشستگان با شاغلان و متناسب نبودن این اختلاف است که کارگروهی متشکل از تشکل های بازنشستگی تشکیل دادیم.
از دستگاهها خواستیم مشخص کنند این فاصله چقدر باید باشد تا آن را منطقی بدانیم و مشخص کنند وضع مطلوب چه وضعی است و چه فاصله ای دراین بین قابل قبول است همچنین مشخص کنند که آیا متوسط حقوق شاغلان با متوسط حقوق بازنشستگان را مقایسه کنیم یا هر طبقه از شاغلان را با همان طبقه از بازنسشتگان مقایسه کنیم.

وی گفت:‌ از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری و بخش تطبیق مصوبات مجلس نیز خواستیم که در کنار هم همه قوانین را بازبینی کنیم و در پی آن هر آنچه که قانون، ظرفیت ایجاد می کند در اجرایی کردن آن از طرف دولت و سازمان برنامه و بودجه تردید نداشته باشید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که حقوق بازنشستگان پاسخگوی تنگناهای موجود نیست ما این را قبول داریم بنابراین راه حل آن است که بتوانیم از تمام ظرفیت های قانونی در این باره استفاده کنیم.

نوبخت گفت: همسان سازی به عنوان یک تکلیف برنامه ای در برنامه پنجم یکی از این ظرفیت هاست البته سال آینده سال پایانی برنامه پنجم توسعه است بنابراین باید ببینیم چه وضعی مطلوب است و چقدر با آن وضع مطلوب فاصله داریم.

کد خبر: ۲۵٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مصطفی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      باسلام وقتی دولت پول دارد چرا پرداخت ها را بموقع انجام نمی دهدواینقدر مردم را نسبت به نظام بدبین می کند؟ آخر این چه سیاستی است ؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      0 0
      آذر 98 بازنشسته شده ام حکم مبلغ پاداش بازنشستگی را  با رندی اعلام کردند ولی پرداخت آن به زمان مبهم حواله میشود بدون در نظر گرفتن تورم 50 ، 60 درصدی در واقع این به اصطلاح مسئولین متعهد و متدین و هزار عنوان عوام فریبی وصله پینه شده خدمت گذار و..... به راحتی آب خوردن 50 ، 60 درصد حق بازنشسته بد بخت را  که سی سال چشم به راه این سرمایه (عصای دست) بوده را در خود حضم کردن عدالت و انصاف در این است که ارزش واقعی مبلغ در تاریخ دقیق بازنشستگی با معیار مناسب و پایدار مانند سکه طلا محاسبه و پرداخت شود در غیر این صورت دزدی آشکار در روز روشن و کلاه برداری و یک عمل غیر قانونی، غیر اخلاقی، غیر عرفی و غیر انسانی است لطفا مانند کبک سر در برف نبرید