۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
آمادگی وزارت جهاد برای جهش در سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد
در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با عبدالملکی مطرح شد

آمادگی وزارت جهاد برای جهش در سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ویژه اقتصادی گفت: از هیچ کمکی برای رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد دریغ نمی کنیم.

به گزارش بازار، در این دیدار حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه به بیان نظام مسائل ضبط شده مناطق آزاد کشور با حوزه وزارت جهاد کشاورزی و راهکارهای پیشنهادی آنان پرداخت و گفت: این مناطق با دربرداشتن بیش از ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کل کشور و بیش از ۳۰ درصد از صادرات غیر نفتی، نقشی کلیدی در اقتصاد کشور دارند.

عبدالملکی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰۰ شرکت بزرگ در این مناطق افزود: با بررسی نسبت جمعیت به اشتغال در این مناطق، جذب نیروی کار از سایر نقاط کشور در این مناطق مشخص می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به هدف اصلی این دیدار گفت: نظام مسائل مناطق آزاد با حوزه وزارت جهاد کشاورزی با همکاری و هماهنگی معاونت‌های دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد احصا شده، و حل این مسائل کمک شایانی به بومیان و فعالان اقتصادی خواهد کرد تا در راستای بند یازدهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و جهانی سازی این مناطق در دولت مردمی سیزدهم، شاهد جهش سرمایه گذاری و صادرات در این مناطق باشیم.

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی نیز با اعلام آمادگی کامل این وزراتخانه بررای حل مسائل مورد گفتگو در این دیدار و راهبرد مناسب مناطق آزاد در بین المللی شدن و جهش در سرمایه گذاری و صادرات گفت: این مسائل با گذر از بدنه کارشناسی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت جهاد کشاورزی به ذی‌نفعان ابلاغ می شود و این وزارتخانه برای جهش سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

ساماندهی سامانه‌ها، رفع موانع مربوط به طرح جامع مناطق آزاد جدید، ویرایش ابلاغیه وزارت جهاد در ارتباط با صادرات مجدد، انتقال سند مالکیت اراضی، تغییر رویکرد صندوق‌های تامین منابع مالی حوزه‌های کشاورزی، حل مشکلات زمین‌های پایین سد کرم آباد، توزیع عادلانه آب و صادرات صیفی جات از جمله مسائل مطرح شده در دیدار مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ویژه اقتصادی با وزیر کشاورزی بود.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha