۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رئیس بانک مرکزی قول داد ارز مورد نیاز سفرهای عمره را اختصاص دهد
رئیس سازمان حج و زیارت:

رئیس بانک مرکزی قول داد ارز مورد نیاز سفرهای عمره را اختصاص دهد

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نمایندگان کمیته‌های این سازمان برای انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف به زودی عازم عربستان می‌شوند.

به گزارش بازار، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت برگزار شد با اشاره به مذاکرات انجام شده در شورای عالی حج درباره سفرهای زیارتی گفت: نمایندگان کمیته‌های سازمان حج و زیارت برای انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف به زودی به کشور میزبان اعزام می‌شوند.

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی قول داد که برای شروع سفرهای عمره بخشی از ارز مورد نیاز این سفرها را اختصاص دهد. درباره هزینه بلیت هواپیما نیز قرارشد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تمام شده را با سود معقول اعلام کند و بر اساس آن قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی منعقد خواهد شد.

حسینی همچنین درباره نتایج برگزاری جلسات قیمت گذاری سفرهای عمره هم گفت: با اعلام نهایی نرخ ارز و هواپیمایی و کارشناسی‌های انجام شده درخصوص انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف می‌توان روند ثبت نام و زمانبندی برای اعزام زائران به کشور میزبان را عملیاتی کرد.

سرپرست حجاج ایرانی هم در این نشست با اشاره به اینکه مردم به هنگام ثبت نام برای سفرهای حج و عمره در واقع بخشی ازهزینه سفر خود را پرداخته‌اند، گفت: مسئولان نظام در زمان تصمیم گیری نرخ ارز باید درباره این مهم تدبیر کنند و به نحوی عمل شود که حقوق زائر در صف انتظار نیز حفظ شود.

در ادامه این نشست حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت هم درباره ساختار نیروی انسانی در آشپزخانه‌های مرکزی در حج ۱۴۰۲ د و گفت: مقایسه نشان می‌دهد که تعداد عوامل در آشپزخانه‌های مرکزی مکه و مدینه در حج امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ چهل و چهار نفر کاهش و سرانه نسبت خادم به زائر نیز از ۲۶۳ نفر به ۳۰۴ نفر افزایش یافته و این اتفاق با رعایت شاخص‌های مهم و تأثیرگذار در کیفیت ارائه خدمات صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha