۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
هدف گذاری برای افزایش مبادلات ایران و ارمنستان تا سه میلیارد دلار
بذرپاش در دیدار با نخست وزیر ارمنستان مطرح کرد

هدف گذاری برای افزایش مبادلات ایران و ارمنستان تا سه میلیارد دلار

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان، بر تکمیل کریدور شمال - جنوب و ه‌دف گذاری برای افزایش مبادلات دو کشور تا سه میلیارد دلار تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در گفتگو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پایتخت این کشور، با یادآوری اینکه قفقاز همراه با صلح، خواسته ایران است، بیان داشت: حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان جزو سیاستهای ایران بوده و توسعه روابط با همسایگان جزو اصول و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم اشغالگر قدس، بیان کرد: وحشی گری رژیم کودک کش صهیونیستی امر تازه ای نیست و ده ها سال این جنایت‌ها در پرونده این رژیم وجود داشته است.
وی افزود: ملتی را از سرزمین خودش بیرون می کند و برای این از هیچ امری فروگذار نمی کند و نمی شود در این ظلمی که به مردم مظلوم در حصر که از زمین و ‌هوا بمباران میشوند، کشورها بی تفاوت باشند.

بذرپاش یادآور شد: در تاریخ هیچ کس را به خاطر این بی تفاوتی تحسین نخواهد کرد.

وی در گفتگو با نخست وزیر ارمنستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تکمیل کریدور های حمل و نقل بین دو کشور، زیرساخت اصلی توسعه خواهد بود و با سرعت هر چه بیشتر برای تکمیل آن باید اقدام کرد.

بذرپاش خطاب به نخست وزیر ارمنستان گفت: کاهش تعرفه ترانزیت و عوارض جاده‌ای از ملزومات توسعه تجارت بین دو کشور است و لازم است در این خصوص همکاری لازم صورت گیرد.
وی بیان داشت: حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون دلار در سال است که می تواند به سه میلیارد دلار برسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه در گفتگو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، آمادگی ایران را برای احداث پل دوم مرزی در نوردوز، استقبال از حضور شرکت های سرمایه گذاری ارمنستان در ایران و صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی و لزوم مشارکت بانک های ارمنستانی در اعطای ضمانت نامه اعلام کرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha