۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
۱۵۶ هزار میلیارد تومان گندم از ۷۲۶ هزار کشاورز خریداری شد
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

۱۵۶ هزار میلیارد تومان گندم از ۷۲۶ هزار کشاورز خریداری شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سال جاری، ۱۰ میلیون و ۳۵۹ هزار تُن گندم به ارزش ۱۵۵ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش بازار، سید سعید راد با اعلام این که گندم‌های خریداری شده در قالب ۲ میلیون و ۷۳ هزار محموله از ۷۲۶ هزار کشاورز در ۳۱ استان کشور خریداری شد، افزود: ۵۲ درصد از مجموع گندم‌های خریداری شده از کشاورزان ۵ استان کشور تحویل گرفته شد.

وی ۵ استانی که بیشترین گندم از کشاورزان آن‌ها خریداری شد را به ترتیب استان‌های خوزستان، کردستان، فارس، کرمانشاه و آذربایجان غربی برشمرد و گفت: میزان خرید این محصول در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ نیز ۱۲۸ و نیم درصد رشد داشته است.

راد، تأمین و پرداخت ۱۵۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم را اقدامی بی‌سابقه و عملیاتی عظیم قلمداد کرد و افزود: از نگاه مثبت و تدابی مؤثر رئیس جمهور و معاون اول ایشان، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک‌های عامل و تمامی دست‌اندرکاران فرایند خرید گندم قدردانی می‌کنم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر و تشکر از کشاورزان عزیز در سراسر کشور که افزایش بیش از ۳ میلیون تُنی خرید گندم امسال مرهون زحمات این عزیزان است، خاطرنشان کرد: جا دارد به همکاران پرتلاشم در مجموعه بزرگ شرکت بازرگانی دولتی ایران در ستاد و ۳۱ استان کشور برای تحقق این موفقیت بزرگ خدا قوت و دست مریزاد بگویم.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha